درگیری شرکت کنندگان تظاهرات "جان سفیدپوستان اهمیت دارد" با پلیس آمریکا

© AFP 2023 / Tasos Katopodisدرگیری شرکت کنندگان تظاهرات "جان سفیدپوستان اهمیت دارد" با پلیس آمریکا
درگیری شرکت کنندگان تظاهرات جان سفیدپوستان اهمیت دارد با پلیس آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
اشتراک
پلیس آمریکا چندین نفر را در درگیری میان شرکت‌کنندگان راستگرا و اعضای جنبش‌های ضدنژادپرستی بازداشت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از لس‌آنجلس تایمز، بعد از ظهر یکشنبه (به وقت محلی) چند صد عضو گروه‌های راست افراطی در شهر«هانتیگتون بیچ» ایالت کالیفرنیا تجمع کردند و ساعتی پس از شروع این تجمع، تعداد شرکت‌کنندگان به حدود پانصد نفر رسید.

اعضای گروه‌های مختلفی از جمله هواداران قوانین حمل سلاح تا گروه شبه‌نظامی راست افراطی «پسران مغرور» در این تجمع یافته و پرچم‌هایی با نقش علامت گروه‌های خود و شعار‌ «ترامپ 2020» را به احتزاز درآوردند. ویلیام کوییگ، رهبر گروه «شوالیه‌های سفید وفادار» وابسته به گروه نژادپرست «کوکلاس کلان» نیز در میان شرکت‌کنندگان حضور یافت.

جوان سیاهپوست دیگری در نزدیکی قتلگاه فلوید به قتل رسید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
جوان سیاهپوست دیگری در نزدیکی قتلگاه فلوید به قتل رسید

اندکی بعد مأموران پلیس آمریکا با صف کشیدن در برابر این تجمع‌، شرکت در آن را غیرقانونی اعلام کرده و از آن‌ها خواستند متفرق شوند. همچنین پهپادها و هلیکوپترهای پلیس بر فراز منطقه به پرواز درآمده و پیامک‌هایی برای تلفن‌های همراه حاضران ارسال شد که در آن تجمع‌کنندگان به بازداشت تهدید شده بودند.

از سوی دیگر صدها نفر از اعضای جنبش‌های ضدنژادپرستی در تقابل با راست‌گراها وارد خیابان شده و با آن‌ها درگیر شدند. «توری جانسون» بنیان‌گذار گروه «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در هانتینگتون بیچ نیز با شرکت در این تجمع گفت تفرقه و نفرت در این شهر جایگاهی ندارد.

درگیری میان دو گروه غالباً به‌صورت کلامی بود اما در مواردی، به کتک‌کاری کشید و در نهایت نیروهای پلیس وارد عمل شده و دوازده نفر را بازداشت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала