رسانه: واشنگتن قوای نظامی خود را از عربستان خارج کرد

© Photo / IRNAرسانه: واشنگتن قوای نظامی خود را از عربستان خارج کرد
رسانه: واشنگتن قوای نظامی خود را از عربستان خارج کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
اشتراک
وال استریت ژورنال روز جمعه در گزارشی نوشت جو بایدن در راستای بخشی از بازنگری روابط واشنگتن با ریاض، برخی از قوای نظامی آمریکا خود را از این کشور خارج کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت:  تحولات نظامی از سوی دولت بایدن درحالی صورت گرفته که ریاض به کمک های نظامی آمریکا در مواجه با حملات موشکی و پهپادی از سوی یمن محتاج است.

بایدن دستور آغاز خروج بخشی از نیروهای آمریکا از خاورمیانه را صادر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
بایدن دستور آغاز خروج بخشی از نیروهای آمریکا از خاورمیانه را صادر کرد

این نشریه آمریکایی  درادامه افزود: آمریکا در حال حاضر سه سامانه دفاعی آتشبار ضدهوایی پاتریوت خود را از منطقه خلیج فارس از جمله  پایگاه هوایی شاهزاده سلطان از عربستان را خارج ساخته است، این سامانه به منظور محافظت از نیروهای آمریکایی دراین بخش از عربستان مستقر شده بود.

از سوی دیگر یک ناو هواپیمابر (این نشریه امریکایی نامی از این ناو نبرد) و یک سامانه نظارت و مراقبتی است  که آنها را از منطقه خاورمیانه برای استفاده در نقاط دیگر جهان، خارج ساخته است از عربستان خارج می شود.

این نشریه آمریکایی افزود: به گفته برخی مقامات آمریکایی کاهش های بیشتر قوای نظامی آمریکایی از عربستان همچنان مد نظر و درحال بررسی است.

 پیش از این در خبرها آمده بود که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد:" جو بایدن دستور آغاز خروج بخشی از نیروها (آمریکایی) از منطقه خلیج فارس، در چارچوب گام های نخست در زمینه تغییر روال و روند حضور نظامی جهانی آمریکا از خاورمیانه را صادر کرد."
طبق این گزارش، آمریکا در چارچوب این راهبرد دست کم سه سکوی پرتاب سامانه دفاع موشکی "پاتریوت" را منتقل کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала