اعلام ترکیه به روسیه: نیروهای مسلح سوریه به درگیری ها در ادلب پایان دهند

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه به روسیه اعلام نموده بود تا نیروهای مسلح سوریه درگیری ها در ادلب را به پایان برساند
ترکیه به روسیه اعلام نموده بود تا نیروهای مسلح سوریه درگیری ها در ادلب را به پایان برساند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه در بیانه ای گزارش داد که آنکارا به مسکو اعلام نموده تا نیروهای مسلح سوریه به درگیری ها در ادلب پایان دهند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع ترکیه: "ترکیه به فدراسیون روسیه اعلام کرده است تا نیروهای مسلح سوریه بلافاصله حملات را در ادلب متوقف كند. به ارتش ما هشدار داده شده است، ما همچنان بر تحولات [منطقه] نظارت می كنیم."

ابراز نگرانی روسیه از انتقال تجهیزات توسط نیروهای مسلح ترکیه در استان رقه سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
ابراز نگرانی روسیه از انتقال تجهیزات توسط نیروهای مسلح ترکیه در استان رقه سوریه

پیش از این در خبرها آمده بود که "بمباران یک بیمارستان در منطقه آتاریب در ادلب (منطقه کاهش تنش ادلب) باعث کشته شدن پنج غیرنظامی از جمله یک کودک و زخمی شدن 10 نفر شده است".

وزارت دفاع ترکیه ارتش سوریه را مقصر کشته شدن پنج غیرنظامی در گلوله باران بیمارستانی در منطقه کاهش تنش ادلب دانست.

پیش از این در خبرها امده بود که الکساندر کارپوف، معاون رئیس مرکز روسیه برای آشتی طرف های درگیر در سوریه گفت: روسیه از انتقال تجهیزات نیروهای مسلح ترکیه و انجام کارهای استحکامات در استان رقه سوریه ابراز نگرانی می کند.

کارپوف افزود: طرف روسی از انتقال تجهیزات نظامی نیروهای مسلح ترکیه و انجام کارهای استحکامات در مناطق مسکونی عین عیسی در استان رقه بسیار نگران است. این اقدامات وضعیت موجود ایجاد شده توسط تفاهم نامه را نقض و تلاش های طرفین برای حل منازعات سوریه را تضعیف می کند.

درگیری مسلحانه در سوریه از سال 2011 ادامه دارد. در پایان سال 2017، پیروزی بر گروه تروریستی داعش (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه) در سوریه و عراق اعلام شد. در حال حاضر یک توافق سیاسی برای بازسازی سوریه و همچنین بازگشت پناهندگان وجود دارد. در برخی از مناطق کشور، عملیات پاکسازی از شبه نظامیان ادامه دارد و تعدادی از گروه های ضد دولت سوریه و طرفدار ترکیه در شمال کشور فعالیت می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала