فرانسه به تصمیم انگلستان برای افزایش توانایی هسته ای احترام می گذارد

© AFP 2023 / Ludovic Marinفرانسه به تصمیم انگلستان برای افزایش توانایی های هسته ای احترام می گذارد
فرانسه به تصمیم انگلستان برای افزایش توانایی های هسته ای احترام می گذارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد به تصمیم انگلستان برای افزایش توان هسته‌ای این کشور احترام می‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه به تصمیم مقامات انگلیسی برای افزایش پتانسیل هسته ای این کشور احترام می گذارد و نگرانی های مربوط به تهدیدهای احتمالی را که  این اقدام لندن را توجیه می کند را می‌فهمد. این را نماینده وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در جلسه توجیهی به خبرنگاران اظهار داشت.

نظامیان انگلیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2021
انگلیس برنامه افزایش پتانسیل هسته ای خود را تأیید کرد

وزارت خارجه فرانسه اظهار داشت : " تصمیم انگلستان - یک شریک استراتژیک و متحد فرانسه - برای افزایش زرادخانه هسته ای خود، حاکمیتی است و ما کاملاً به آن احترام می گذاریم. اینگونه است که انگلیس به تحلیل توازن استراتژیک و تنوع و تشدید تهدیدها پاسخ داد. در دهه گذشته فرانسه در نگرانی فراوان با این ارزیابی در مورد تغییرات در بخش امنیت سهیم است."

سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه 7 فوریه 2020 امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را به یاد آورد که "برخی از کشورها، بر خلاف فرانسه و متحدانش، عمداً مواضع هسته ای مبهم و حتی تهاجمی را انتخاب می کنند.". در این راستا، طبق گفته وزارت امور خارجه ، فرانسه "متعهد به ادامه تلاش برای بهبود امنیت بین المللی" است و طرفدار ادامه خلع سلاح است که "باید در سطح جهانی و به تدریج، به روشی قابل اعتماد و قابل تأیید انجام شود" و همچنین برای ادامه کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه فرانسه نتیجه گیری می کند: "[پاریس] از همه کشورها با [سلاح هسته ای] می خواهد که مانند فرانسه و انگلیس، شفافیت دکترین و زرادخانه خود را نشان دهند."

روز سه شنبه مقامات انگلیس گفتند که آنها توانایی هسته ای کشور را افزایش می دهند و تعداد کل کلاهک ها را به 260 کلاهک می رسانند. در بررسی جامع سیاست امنیتی، دفاعی و خارجی انگلستان تا سال 2030، تأکید شده است دولت در ارتباط با افزایش روزافزون "تهدیدهای تکنولوژیکی و اعتقادی" از سوی تعدادی از کشورها گام برمی‌دارد که لندن را مجبور می کند با تقویت دفاع خود به چنین چالش هایی پاسخ دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала