آمادگی ایران برای تبادل زندانیان با آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
اشتراک
سخنگوی دولت ایران بیان داشت که آماده تبادل زندانیان هستیم و اگر تا به امروز این اتفاق نیافتاده به خاطر عدم آمادگی دولت آمریکا بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری و در پاسخ به خبرنگاران درباره در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه شرط معافیت‌های تحریمی بازگشت ایران به تعهدات برجامی است، توضیح داد: اگر این مواضع طرف آمریکایی درباره برجام برای مصرف داخلی آمریکاست نظری ندارم اما اگر مواضع سیاست خارجی دولت جدید آمریکا است، از نظر ما اشتباه و ناشی از مشورت‌های گمراه کننده است.

وی افزود: آمریکا در موضعی نیست که برای انجام تعهدات بین‌المللی خود شرط بگذارد. برخلاف آمریکا که از بازگشت برجام طفره می‌رود ایران آماده است هر چه سریعتر با دیگر اعضای برجام به همه تعهدات خود عمل کند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
گزارش و تحلیل
ربیعی: برجام تنها راه تامین کننده ی صلح درجهان است

ربیعی در خصوص تبادل زندانیان با آمریکا گفت: نکته تازه ای در این زمینه وجود ندارد قبلاً وزیر امور خارجه موضع ایران را عنوان کرد و حاضریم همه زندانیان را تبادل کنیم و اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده به خاطر عدم آمادگی آمریکا بوده است.

وی خاطر نشان کرد: دو طرف می‌توانند در این زمینه تصمیم بگیرند. ایرانیان متعددی در سراسر جهان داریم که به دستور آمریکا زندانی شده اند البته در این زمینه تصمیمات و اقداماتی در حال اتخاذ است اما معتقد هستیم همانطور که آقای ظریف گفته اند می‌توانیم یک باره درباره همه کسانی که زندانی شده‌اند گفت و گو کرده و مشکل را به یکباره حل کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала