گزارش و تحلیل

اسپوتنیک وی - دستاورد موفقیت آمیز علمی جهانی است

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر اسپوتنیک وی - دستاورد موفقیت آمیز علمی جهانی است
 اسپوتنیک وی - دستاورد موفقیت آمیز علمی جهانی است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
اشتراک
رئیس سابق اطلاعات ژاپن معتقد است که واکسن روسی اسپوتنیک وی یک موفقیت علمی جهانی است. کاربران اینترنت در ژاپن چه می گویند؟

اسپوتنیک به نقل از یاهو نیوز جاپان (ژاپن): در 14 فوریه ، دولت ژاپن واکسن Pfizer را رسماً تصویب کرد. این اولین واکسن علیه کووید-19 است که در ژاپن ثبت شده است. در 17 فوریه ، کشور واکسیناسیون کارکنان پزشکی در بیمارستان های دولتی را آغاز کرد. اما کاربران اینترنت توجه می کنند: "روسیه با بودجه ای ناچیز حداکثر نتیجه را گرفته است!"

آغاز واکسیناسیون در پایتخت مکزیک با واکسن روسی «اسپوتنیک وی» - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
آغاز واکسیناسیون در پایتخت مکزیک با واکسن روسی «اسپوتنیک وی»

در همین حال ، بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان هم اینک واکسینه شده اند. واکسیناسیون تأثیر مثبتی دارد - تعداد عفونت های جدید در ایالات متحده به سرعت در حال کاهش است. با این حال ، نباید هوشیاری را از دست داد. در تاریخ 11 فوریه ، متخصص ژنتیک انگلیسی در مورد گونه جدید کرونا کشف شده در کنت ، تأکید کرد: ويروس به شدت جهش می يابد و اين امر تاثير واکسن هاي موجود را به خطر مي اندازد. مبارزه با کووید-19 ممکن است ده سال طول بکشد."  بنابراین ، برای مقابله با ویروسهای جهش یافته ، باید تعداد هرچه بیشتر انواع واکسن در دسترس باشد.

اکنون جهان از واکسن های ماتریکس آمریکایی Pfizer و Moderna ، AstraZeneca انگلیس و اسپوتنیک وی روسی استفاده می کنند که واکسن هایی از نوع وکتور (بردار) هستند و همچنین واکسن های غیرفعال شده سنتی ارائه شده توسط دو شرکت چینی.

واکسن های ماتریکس بسیار موثر هستند ، در حالی که اثر تأیید شده محصولات چینی حدود 50٪ است - حداقل مقدار مجاز شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO).

چین با نگرانی در مورد این اقدام ، از ژانویه 2021 انتقادات خود را نسبت به واکسن های غربی افزایش داده و ادعا می کند که غرب عمدا مرگ های ناشی از ویروس کرونا را کمتر از آنچه هست نشان می دهد. در همان زمان ، پکن کمپینی را برای رواج واکسن های چینی آغاز کرده می گوید که "آنها امن و ارزان هستند."

مصر هم واکسن روسیلسپوتنیک ویعلیه کرونا را ثبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
مصر هم واکسن روسی"اسپوتنیک وی"علیه کرونا را ثبت کرد

در زمینه این تقابل ، رتبه بندی واکسن روسی به سرعت در حال رشد است. از اواسط ماه فوریه ، Pfizer آمریکا در 35 کشور جهان ثبت و تأیید شده است. در جایگاه دوم AstraZeneca انگلیس ، دارای گواهینامه 31 کشور است. سومین واکسن در جهان اسپوتنیک وی  روسیه است که در حال حاضر در 26 کشور به ثبت رسیده است. و این واکسن چشم اندازهای خوبی دارد. این اولین واکسن ویروس کرونا در جهان است که در اوت سال گذشته توسط مقامات روسی ثبت شده است. اما سپس ، به دلیل عدم وجود مرحله سوم آزمایشات بالینی ، به عنوان یک واکسن درجه دو معرفی شد.

اسپوتنیک وی از دو بخش ترکیبی تشکیل شده است که هر یک شامل ناقل آدنو ویروس نوترکیب بر اساس آدنو ویروس انسانی است. این نوع واکسن پاسخ ایمنی خوبی را به همراه دارد ، زیرا ویروس معمولی سرماخوردگی ناقل آدنو ویروس است. مشکل این بود که با واکنش شدید ، اطلاعات ژنتیکی از برآمدگی های ویروس کرونا وارد ارگانیسم نمی شد، اما این مسئله با استفاده از آدنو ویروس دیگر در هنگام واکسیناسیون دوم حل گردید. وقتی همه نتایج آزمایشات بالینی واکسن روسی علنی شد ، AstraZeneca ، که فقط بر اساس یک نوع  آدنو ویروس واکسن تولید می کند ، برتری نمونه روسی را قبول کرد. در دسامبر سال گذشته اعلام شد که آزمایشات   ترکیبی از واکسن های  اسپوتنیک وی و AstraZeneca آغاز شد. طبق گزارش مجله پزشکی "لنست The Lancet انگلیس در تاریخ 2 فوریه ، تأثیر واکسن روسی به میزان 92٪ تأیید شد ، که عملا با واکسن های ماتریکس فرقی ندارد.

تاکنون برنامه ای برای استفاده از واکسن روسی در ژاپن وجود ندارد ، اما در تاریخ ما نمونه های قابل توجهی وجود دارد: در سال 1961 ، یک واکسن فلج اطفال از اتحاد شوروی توسط ژاپن دریافت شد ، به همین دلیل تعداد کودکان بیمار در ژاپن به شدت کاهش یافت . با درنظر داشت ویژگی های موقعبت کنونی شاید جا دارد کاری شود تا   استفاده از اسپوتنیک وی در ژاپن مورد توجه قرار گیرد. در آماده سازی ما برای مبارزه طولانی مدت با ویروس ها ، انجام اقدامات صحیح و توجه هر یک از ما به سلامتی خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

مولف: Kazuhiko Fuji ، تحلیلگر ارشد و استاد انستیتوی تحقیقات در وزارت اقتصاد و صنعت ژاپن.

رسانه های سوئیس واکسن اسپوتنیک وی را یک محصول مهم می دانند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
رسانه های سوئیس واکسن اسپوتنیک وی را یک محصول مهم می دانند

کامنت خوانندگان ژاپنی

در طول جنگ سرد ، روسیه و آمریکا تحقیقاتی در مورد جنگ میکروبی انجام دادند. بنابراین ، روسیه در این زمینه دانش کافی دارد. شاید به دلایل سیاسی اهمیت واکسن روسی دست کم گرفته شد. اگر انتخاب بین چینی و روسی باشد ، من بدون تردید گزینه دوم را انتخاب می کنم.

چین در حال جعل داده ها است. از کجا حیثیت خوبی پیدا خواهد کرد؟ فناوری چین پیشرفت می کند ، اما اخلاق عقب است.

به دلیل اقتدارگرایی پوتین ، روسیه قابل اعتبار نیست ، اما در زمینه ساخت هواپیما و تحقیقات باکتریولوژی ، فناوری های فوق پیشرفته ای دارد ، هیچ بدتر از ایالات متحده نیست. ژاپن از تحقیق مشترک با روسیه خودداری کرد. عدم ابتکار و نبود آینده نگری مقامات ژاپنی انسان را متحیر می کند.

چین در سطح دولتی فقط حقایق مثبت را فاش می کند. روسیه حتی قبل از شیوع ویروس کرونا اقداماتی  را علیه SARS و سایر عفونت ها انجام داد ، بنابراین می توان به اسپوتنیک وی اعتماد داشت.

من معتقدم با وجود بودجه محدود روسیه حداکثر نتیجه را گرفته است.

پیشداوری ها باید کنار گذاشته شود. ژاپن باید سیستمی برای ارزیابی واکسن ها توسط نهادهای رسمی تحقیقاتی ایجاد کند. با این وجود ، من نمی خواهم واکسن چینی بزنم.

آیا واکسن چینی موثر نیست؟ این واکسن در حال حاضر به بیش از 50 کشور وارد شده است ، سران هشت کشور واکسینه شده اند و مرگ و میر ناشی از عوارض جانبی صفر است. برزیل نتایج آزمایشاتی را منتشر کرده است که اثربخشی واکسن چینی در برابر سویه های جهش یافته را نشان می دهد.

اگر ژاپن نتواند واکسن AstraZeneca را تأیید و ثبت کند ، جانسون و جانسون نیز وجود دارد. من فکر می کنم واکسن روسی شایان توجه است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала