رسانه های سوئیس واکسن اسپوتنیک وی را یک محصول مهم می دانند

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه های سوئیس واکسن اسپوتنیک وی را یک محصول مهم می دانند
رسانه های سوئیس واکسن اسپوتنیک وی را یک محصول مهم می دانند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اشتراک
در مقاله مزایای واکسن واکسن روسی نسبت به محصولات مشابه بیواِن تک/ پی فایزر و مُدرنا ذکر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه سوئیسی Neue Zurcher Zeitung نوشت: واکسن ویروس کرونا ویروس "اسپوتنیک وی" روسی به یک کالای صادراتی واقعی تبدیل شده است.

ثبت واکسن «اسپوتنیک وی» در جمهوری گویان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
ثبت واکسن «اسپوتنیک وی» در جمهوری گویان

نویسنده مقاله اشاره می کند: به طور خاص، این نشریه توجه خود را به تحقیقات اثبات شده و توسعه آن بر اساس پلت فرم آدنوویروس که به خوبی مطالعه شده است، جلب می کند. با توجه به اینکه از حامل های مختلف ویروس در دو دوز واکسن استفاده می شود، اثربخشی آن در مقایسه با واکسن ساختاری مشابه "آسترازنکا" بیشتر است.

علاوه بر این، در این نشریه آمده است که این واکسن با قیمت ۱۰ دلار در هر دوز در دسترس است.

نویسنده مقاله نتیجه گیری می کند که همه این مزایا واکسن روسی را به "محصول صادراتی موفق" تبدیل کرده است.

پیش از این، پورتال یاهو نیوز ژاپن مقاله ای از کازوهیکو فوجی تحلیلگر ژاپنی، درباره مقایسه واکسن های مختلف ویروس کرونا منتشر کرد که در آن نویسنده اثر داروی روسی اسپوتنیک V را تأیید کرده است.

در حال حاضر، اسپوتنیک وی همچنین در روسیه، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، ایران، جمهوری گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، بوسنی و هرزگوین، لبنان، میانمار، پاکستان، مغولستان، بحرین، مونته نگرو، سنت وینسنت و گرنادین ها، قزاقستان، ازبکستان، گابن، سن مارینو، غنا، قرقیزستان و گویان ثبت شده است.

واکسن اسپوتنیک وی توسط وزارت بهداشت روسیه در آگوست سال ۲۰۲۰ ثبت شد؛ این واکسن توسط مرکز تحقیقات الکتروشیمی گامالیا ساخته شده است.

این واکسن اولین واکسن در جهان بود که از کووید-۱۹ جلوگیری کرد. اسپوتنیک وی بر روی یک پلت فرم کاملاً مطالعه شده و اثبات شده از ناقلین آدنو ویروسی انسان ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала