آیا دانشجویان خارجی می‌توانند به روسیه برگردند؟

© Fotolia / Christian Schwierدانشجویان خارجی
دانشجویان خارجی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
شرایط بازگشت دانشجویان خارجی به روسیه اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه اجازه بازگشت دانشجویان خارجی برای تحصیل به روسیه را صادر کرد.

در اعلامیه صادره سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه برای مراکز آموزشی آمده است:«بدین منظور دانشجویان خارجی باید تست کرونا بدهند و تست آنها منفی باشد و سند مربوطه باید به زبان روسی یا انگلیسی ترجمه شود. تست کرونا سه روز پیش از سفر به روسیه انجام گرفته باشد و درصورتی که بیش از سه روز باشد پذیرفته نخواهد شد.

سخنان رئیس جمهور آذربایجان درباره مرز مشترک با ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2021
سخنان رئیس جمهور آذربایجان درباره مرز مشترک با ایران

 دانشجویان باید در طول سه روز که به روسیه می آید تست کرونا بدهند و در این مدت از تماس با دیگران خودداری کرده و اصول قرنطینه را رعایت کنند.

آموزش حضوری در مراکز آموزشی روسیه 8 فوریه آغاز شد و از 13 ژانویه سال 2020 تا 6 فوریه سال 2021، دانشجویان بصورت غیرحضوری تحصیل کردند. بپیشتر اعلام شده بود که بر اثر شیوع کرونا و ممنوعیت سفر به روسیه بیش از ۳۰۰ هزار دانشجوی خارجی نمی توانند به روسیه سفر کنند.

حدود چهار هزار دانشجوی ایرانی در روسیه تحصیل می کنند که به خاطر شیوع کرونا بیشتر از نیمی از آنان به ایران بازگشتند و منتظر بازگشایی مجدد مرزهای روسیه برای ادامه تحصیل هستند.

دانشجویان قزاقستانی، وزارت خارجه تاجیکستان برای بازگشت دانشجویان به سازمان های روسیه مراجعه کردند. در وزارت علم و آموزش عالی فدراسیون روسیه اعلام شد که تصمیمگری در باره بازگشایی مرزهای کشورها، خارج از صلاحیت این وزارتخانه است.

طی سال تحصیلی 2020/2019 میلادی، 297993 دانشجوی خارجی در روسیه در حال تحصیل بودند.  در بین آنها، بیشترین دانشجویان از قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، چین، تاجیکستان، اوکراین، هند، بلاروس، آذربایجان و قرقیزستان بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала