رضایی: بررسی FATF در مراحل پایانی است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رضایی: بررسی FATF در مراحل پایانی است
رضایی: بررسی FATF در مراحل پایانی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2021
اشتراک
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران اظهار داشت: بررسی FATF مراحل پایانی را طی می‌ کند و به احتمال قوی تا پایان سال، نتیجه بررسی موضوع FATF را در مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام می ‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، درباره آخرین تحولات بررسی موضوع FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع FATF که بنا به دستور مقام معظم رهبری تمدید مهلت شد، آخرین بررسی‌ هایش در مجمع دارد به پایان می ‌رسد، سوالات کارشناسی که اعضای مجمع داشته ‌اند هم باید از طریق پژوهشگران کامل می ‌شد. قبلا کار شده بود ولی کامل نبود، هم از سوی مقامات دولتی و هم نمایندگان محترم مجلس جدید، که در حقیقت آنها این اختلافی را برای ما فرستاده‌ اند، باید بررسی می شد و تقریبا می توانم بگویم که در این روزهای آخر، بررسی ها تکمیل می شود و به پایان می رسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: پذیرش اف‌ای‌تی‌اف یعنی تشدید فشار تحریم‌ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2021
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: پذیرش اف‌ای‌تی‌اف یعنی تشدید فشار تحریم‌ها

وی افزود: اسفندماه فرصت خوبی است که ما در کمیسیون مشترک مجمع، که از ترکیب اعضای سه کمیسیون تشکیل شده این بررسی ها را به شور می گذاریم و پیشنهاد نهایی را تهیه می کنیم تا در صحن مجمع مطرح کنیم. احتمال قوی می دهم که تا پایان امسال، ما بتوانیم نتیجه را اعلام بکنیم.

رضایی تصریح کرد: نمی توانیم پیش بینی کنیم که سرانجام بررسی ها چه می شود. دکتر روحانی پیشنهاد دادند که یک شرطی اضافه بشود که ما اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم ها را به طرف مقابل ندهیم و این باید بررسی شود که آیا این شرط امکانپذیر است که ما همه اطلاعات را در اختیار دبیرخانه FATF قرار بدهیم اما اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم ها را می ‌توانیم در اختیارشان قرار ندهیم یا نه؟ لذا این هنوز بحث نشده است و به نتیجه نهایی در موردش نرسیده ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفت: بررسی های ما می گوید که دو فرضیه وجود دارد. بعضی ها که در اقلیت هستند می گویند می شود که اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم ها را به دبیرخانه FATF نگوییم و اکثریت در کمیسیون مشترک معتقدند که چنین کاری نمی شود. باید منتظر باشیم ببینیم در صحن مجمع هم ترکیب اقلیت و اکثریت همین گونه است یا اقلیت و اکثریت دیگری شکل می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала