گزارش و تحلیل

دریاسالار آمریکایی: جنگ هسته ای با چین یا روسیه یک چشم انداز واقعی است

CC0 / Pixabay / دریاسالار آمریکایی: جنگ هسته ای با چین یا روسیه یک چشم انداز واقعی است
 دریاسالار آمریکایی: جنگ هسته ای با چین یا روسیه یک چشم انداز واقعی است
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
اشتراک
آمریکا باید برای جنگ هسته ای با چین یا روسیه آماده باشد – این هشداری در گزارش مفصل رئیس فرماندهی ستراتژیک ایالات متحده است.

اسپوتنیک به نقل از واشنگتن تایمز: دریاسالار چارلز ریچارد فرمانده فرماندهی استراتژیک ایالات متحده در مقاله ای در مجله علمی انستیتوی نیروی دریایی ایالات متحده ارزیابی دقیقی از دوران پس از جنگ سرد ارائه داده نوشت: دورانی پس از پایان جنگ سرد که ایالات متحده می توانست  اطمینان داشته باشد که درگیری مستقیم با یک قدرت هسته ای رقیب غیرممکن است، سپری شده است.

دریاسالار ریچارد افزود: "این احتمال واقعی وجود دارد که اگر روسیه یا چین احساس کنند که آنها در یک درگیری متعارف شکست می خورند،  درگیری منطقه ای می تواند به سرعت به یک درگیری هسته ای تبدیل شود ... استفاده از سلاح های هسته ای یک چشم انداز کاملا واقعی است."

استقرار نیروهای استراتژیک در خط مقدم توسط چین و روسیه ایجاب می کند که ایالات متحده در توسعه مفاهیم جدید بازدارندگی و در صورت لزوم ، استراتژی های جنگ هسته ای فعال تر باشد.

به عقیده دریاسالار ریچارد ، مهار این دو کشور از طریق بحران ها یا در نهایت جنگ هسته ای امروز بیش از هر زمان دیگری موضوعیت دارد. در سال های اخیر ، مسکو و پکن سرمایه گذاری زیادی در توانایی های هسته ای و استراتژیک برای دور زدن ایالات متحده ، از جمله استفاده از سلاح هسته ای انجام داده اند.

دریاسالار ریچارد در مصاحبه ای با واشنگتن تایمز گفت که مقاله وی در ماه سپتامبر نوشته شده است. وی در جریان مصاحبه تأکید کرد: "ما معتقد بودیم که مفهوم بازدارندگی استراتژیک در آینده کارساز خواهد بود ، اما ماهیت تهدیدات در حال تغییر است. ما باید خود را برای پاسخگویی به تهدیدات چند لایه در قرن 21 آماده کنیم." به گفته دریاسالار ریچارد ، ایالات متحده باید نقش غالب داشته باشد. با این حال ، تعداد کمی از استراتژی های توسعه یافته به این سوال پاسخ می دهند که چگونه می توان برتری ایالات متحده را حفظ کرد.

یک سامانه پدافند هوایی روسیه به دست آمریکا افتاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
گزارش و تحلیل
یک سامانه پدافند هوایی روسیه به دست آمریکا افتاد

دریاسالار ریچارد گفت: "از یک طرف ، وحدت تلاش ها در روند مقابله با تجاوزات روسیه و چین مورد نیاز است ، و از سوی دیگر این درک هست که آنها به روش های مختلف مهار نیاز دارند."  سند مفید جدید از فرماندهی استراتژیک ایالات متحده - خطر شکست بازدارندگی استراتژیک. پنتاگون همچنین نیاز به بهبود خرید سلاح ها و سیستم های استراتژیک جدید و تقویت سیستم های فرماندهی و کنترل و وسایل جنگ در فضای مجازی دارد.

چین به عنوان یک رقیب استراتژیک طبق گفته دریاسالار ریچارد ، نیروهای پکن "نباید ناچیز تلقی شوند". با گذشت زمان ، چین ممکن است از نظر قدرت به "یک رقیب استراتژیک برابر تبدیل شود ... پکن مانند روسیه ، ارزشهای دموکراتیک را به چالش می کشد و نظم اقتصادی جهانی را به نفع خود تغییر شکل می دهد ...  چین به جهش های تکنولوژیکی در همه زمینه ها ادامه می دهد ... همچنان به گسترش نیروی فضایی و قابلیت های ضد فضایی خود ادامه می دهد.

امروزه سیستم های فضایی به چین توانایی انجام شناسایی و فرماندهی نیروهای خود در سراسر جهان را می دهند. علاوه بر این ، چین سیستم های تسلیحاتی خود را در جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی مستقر کرده است.

او گفت: "مانند روس ها ، نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق برای نیروهای آمریکا و متحدانش که در حریم هوایی و آبهای بین المللی فعالیت می کنند، موانع ایجاد می کنند."

دریاسالار ریچارد گفت: چین سرمایه گذاری زیادی در نیروهای هسته ای ، موشک های بالستیک قاره پیمای زمین پایه و موشک های پرتاب از زیردریایی خود می کند. پکن در آستانه اتمام کار بر روی یک بمب افکن دوربرد جدید است. نیروهای استراتژیک چین همچنین سیستم های جدید هشدار سریع و سیستم های فرماندهی و کنترل عملیاتی را دریافت کردند.

دریاسالار ریچارد گفت: "اگرچه [چین] از دهه 1960 سیاست" عدم حمله هسته ای اول "را دنبال کرده است ، اما توانایی پیشرفته آن گزینه های مختلفی به آن می بخشد، از جمله استفاده محدود از سلاح هسته ای و قابلیت های حمله اول را به آن می دهد." 

واکنش آنتونوف به سخنان ژنرال آمریکا درباره جنگ هسته ای با روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
واکنش آنتونوف به سخنان ژنرال آمریکایی درباره جنگ هسته ای با روسیه

تمرکز بر مبارزه با تروریسم و ​​بازدارندگی

 دریاسالار ریچارد معتقد است که دو دهه تمرکز بر روی مبارزه با تروریسم ، موجب رشد فزاینده خطر درگیری هسته ای شده است. تمرکز ایالات متحده بر ضد تروریسم پس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 مصادف با دوره ای بود که چین و روسیه به طور فعال در حال ساخت زرادخانه های هسته ای خود بودند.

دریاسالار ریچارد گفت: "در فرماندهی استراتژیک ایالات متحده ، ما احتمال استفاده از سلاح های هسته ای را کم اما نه" غیرممکن " ارزیابی می کنیم ... دشمنان هسته ای ما شروع به چالش کشیدن حقوق و موازین بین المللی و صلح جهانی کرده اند ، در بعضی موارد به روشی که هرگز ندیده ایم در طول جنگ سرد. به عنوان مثال ، از طریق حملات سایبری و تهدیدها در فضا ... اگر ما دست از ابتکار عمل برداریم ، شجاعت بیشتری به آنها خواهیم داد. " متحدین آمریکا نیز می توانند بی فعالیتی ایالات متحده را به عنوان عدم تمایل یا ناتوانی در ایفای نقش اصلی در رقابت های استراتژیک تعبیر کنند. قدرت استراتژیک امتیاز اصلی آمریکا است.

به عقیده دریاسالار ، چین و روسیه از همه گیری جهانی نیز برای پیشبرد منافع ملی خود استفاده کردند.

روسیه در حال انجام "نوسازی تهاجمی" است

به گفته دریاسالار ، روسیه بیش از ده سال است که با کمک موشک های جدید میان برد و کوتاه که با معاهدات محدود نمی شوند ، نیروهای هسته ای خود را "به طور تجاوزآمیز" مدرنیزه می کند. آنها بمب افکن های جدید ، موشک های بالستیک قاره پیما و موشک های بالستیک پرتاب شده توسط زیردریایی ، زیردریایی های هسته ای جدید ایجاد می کند. سیستم های هشدار و کنترل مدرنبزه شده اند. سلاح های استراتژیک جدید در حال تولید است ، از جمله وسایل هایپرسونیک، اژدرهای هسته ای و موشک های پیشرفته کروز.

به گفته  دریاسالار آمریکایی ، نوسازی نیروهای هسته ای روسیه 70٪ پیشرفت داشته و طی چند سال آینده به پایان می رسد.

وقتی روسیه در سال 2014 به کریمه حمله کرد ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قدرت زرادخانه هسته ای کشورش را اعلام کرد. نیروهای روسی همچنین مانورهای تحریک آمیز علیه هواپیماها و کشتی های آمریکایی انجام داده و حملات سایبری مانند حملات اخیراً کشف شده به شبکه های دولت آمریکا را انجام داده اند. دریاسالار ریچارد همچنین به آزمایش سلاح های ضد ماهواره ای" توسط مسکو را "تهدید به وسایل بین المللی در فضا" نامید.

وی در پایان گفت: "روی هم رفته این اقدامات تمایل روسیه برای انجام یك رقابت تهاجمی و نادیده گرفتن موازین بین المللی را نشان می دهد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала