واکنش وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات غربی ها درخصوص ناوالنی

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات غربی ها درخصوص ناوالنی
واکنش وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات غربی ها درخصوص ناوالنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به اظهار نظر برخی کشورهای غربی در باره الکسی ناوالنی گفت که نیازی به دخالت در امور یک کشور مستقل نیست.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا، در مورد درخواست کشورهای غربی برای آزادی الکسی ناوالنی گفت که نیازی به دخالت در امور یک کشور حاکم نیست.

واکنش روسیه به بیانیه گروه هفت در رابطه با ناوالنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2021
واکنش روسیه به بیانیه گروه هفت در رابطه با ناوالنی

دادگاه سیمونوفسکی مسکو روز سه شنبه حکم به لغو مجازات تعلیقی ناوالنی و جایگزینی وی با 3.5 سال زندان داد. چندین کشور غربی خواستار آزادی ناوالنی شدند.

زاخارووا در این خصوص گفت: "برای چند هفته ما با چنین حملات و اظهاراتی رو به رو بودیم. نیازی به دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل نیست. و ما به همه توصیه می کنیم که مشکلات خود را برطرف کنند. باور کنید، و من فکر می کنم شما این را می دانید، مشکلات دیگری در این کشورها وجود دارد".

بیش از 15 کارمند سفارتخانه های کشورهای مختلف، از جمله کشورهای اروپایی، برای دادرسی در مورد جایگزینی حکم تعلیقی ناوالنی با یک حکم واقعی به دادگاه شهر مسکو آمده بودند. زاخارووا اظهار داشت که حضور دیپلمات های خارجی در دادگاه پرونده ناوالنی دخالت در امور داخلی فدراسیون روسیه و خودآگاهی در تلاش غرب برای مهار روسیه است.

وزارت امور خارجه روسیه پیش از این به سیاستمداران خارجی که در مورد وضعیت ناوالنی اظهار نظر می کنند احترام به قوانین بین المللی و رسیدگی به مشکلات کشورهایشان را توصیه می کند.

پیش از این، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف گفت که کرملین قصد گوش دادن به اظهارات خارج از کشور درباره ناوالنی را ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала