کیسینجر پیش بینی کرد که سلاح های هسته ای در سراسر خاورمیانه گسترش می یابند

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر کیسینجر پیش بینی کرد که سلاح های هسته ای در سراسر خاورمیانه گسترش می یابند
کیسینجر پیش بینی کرد که سلاح های هسته ای در سراسر خاورمیانه گسترش می یابند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر سابق امور خارجه آمریکا وقوع بحران هسته ای را در خاورمیانه پیش بینی كرد كه در صورت بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران رخ خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جروزالم پست، هنری كیسینجر، وزیر سابق امور خارجه آمریکا گفت: "من اعتقاد ندارم که روح [توافق هسته ای] با محدودیت های زمانی و بسیاری از بندهایی که باعث معافیت از مسئولیت است، بتواند به چیزی غیر از گسترش سلاح های هسته ای در سراسر خاورمیانه منجر شود."

به گفته کیسینجر، ترمیم توافق میان واشنگتن و تهران منجر به مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه خواهد شد. وی تأکید کرد که در هر صورت برقراری گفتگو با ایران را مهم می داند، اما در توانایی مقامات محلی "برای پیروی در هر چیز دیگری غیر از امپریالیسم اسلامی" تردید دارد.

در سال 2018 ایالات متحده به طور یک جانبه از توافق هسته ای با ایران خارج شد و جمهوری اسلامی را تحریم کرد. دولت دونالد ترامپ ضرورت کاهش صادرات نفت ایران برای به صفر رساندن آن و اعمال تحریم ها علیه این کشور را اعمال کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала