پهپاد «آخوتنیک» هدف را بمباران کرد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر پهپاد «آخوتنیک» هدف را بمباران کرد
پهپاد «آخوتنیک» هدف را بمباران کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پهپاد رادارگریز ضربتی سوخوی اس- ۷۰ اوخوتنیک (شکارچی) در جریان یک تمرین پروازی، هدف زمینی را در پایگاه «آشولوک» بمباران کرد.

به گزارش اسپوتنیک، منبعی در مجتمع صنعتی – دفاعی روسیه اعلام کرد که «آخوتنیک»،  بمب های کالیبر 500 کیلویی غیر قابل کنترل را پرتاب کرد. هدف بطور بسیار دقیق بمباران شد.

منبع آگاه زمان دقیق انجام این تمرین نظامی را فاش نساخت، اما گفت که این اولین پرواز از این نوع نبوده است.

کره شمالی پهپاد های شناسایی با برد پرواز 500 کیلومتر می سازد - اسپوتنیک ایران
کره شمالی پهپاد های شناسایی با برد پرواز 500 کیلومتر می سازد

پهپاد «آخوتنیک»توسط شرکت سوخوی روسیه ساخته شده است. طراحی اوخوتنیک بر اساس شکل «بال پرنده» است و از مواد کمپوزیت و پوشش‌های نامرئی‌کننده در رادار در ساخت آن استفاده شده است. این پهپاد ۲۰ تن وزن دارد و پهنای بال‌های آن ۲۰ متر است. این پهپاد از یک موتور توربوفن AL-31F قدرت می‌گیرد.

حداکثر سرعت این پهپاد بر اساس گزارش‌ها با همراه با محموله جنگی‌اش می‌تواند به ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین این احتمال مطرح شده است که اخوتنیک تحت کنترل و به عنوان همراه جنگنده سوخوی ۵۷ به کار رود.

اوخوتنیک برای تامین نیروی محرکه مورد نیاز خود یا به یک موتور توربوفن ساترن AL-31F (مانند سوخو سو-27) مجهز خواهد بود و یا نمونه اصلاح شده آن به نام AL-41F (مانند جنگنده های سو-35 اس و نسخه های اولیه سو-57). اوخوتنیک می تواند با سرعتی نزدیک به 1000 کیلومتر برساعت پرواز کند و شعاع عملیاتی آن نیز حدود 4000 کیلومتر محاسبه شده است. توان حمل سلاح های متنوع هوا به سطح تا سقف 2 تن از دیگر ویژگی های این شکارچی روس است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала