به گزارش اسپوتنیک، تیم واتس آپ از توییتر برای "رفع برخی شایعات" نسبت به پیرامون آخرین اخطار به روزرسانی خط مشی خود استفاده کرده است.
واتس اپ در یک پست مفصل ادعا کرد که نه خود برنامه و نه شرکت مادرش فیس بوک نمی توانند پیام ها را بخواند یا به تماس های مشترک و تسهیل شده توسط برنامه گوش دهد.
Here is how WhatsApp's latest in-app notification on policy updates looks like on screen.
— Radhika Parashar (@_RadhikaReports) January 6, 2021
I report for @SputnikInt pic.twitter.com/4x3KWFQ1Hs
این برنامه که در ماه مه ۲۰۰۹ راه اندازی شد، در بیانیه ای برای کاهش نگرانی کاربران گفت: این به این دلیل است که پیام های شخصی شما با رمزگذاری انتها به انتها محافظت می شود. ما هرگز این امنیت را تضعیف نمی کنیم.
We want to address some rumors and be 100% clear we continue to protect your private messages with end-to-end encryption. pic.twitter.com/6qDnzQ98MP
— WhatsApp (@WhatsApp) January 12, 2021
این برنامه محبوب همچنین توضیح داد که داده های مربوط به پیام و تماس را ذخیره نمی کند، در حالیکه همچنین تأکید می کند که نه واتس آپ و نه فیس بوک نمی توانند مکان های رد و بدل شده بین کاربران را در سیستم عامل ببینند.
We want to address some rumors and be 100% clear we continue to protect your private messages with end-to-end encryption. pic.twitter.com/6qDnzQ98MP
— WhatsApp (@WhatsApp) January 12, 2021
این اپلیکیشن پیام رسان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که نگهداری این سوابق برای دو میلیارد کاربر هم یک حریم خصوصی و هم یک خطر امنیتی است و ما این کار را نمی کنیم.
واتس آپ در رابطه با دیگر حدس و گمان های اضافی، همچنین توضیح داد که تماس های ثبت شده را با فیس بوک به اشتراک نمی گذارد و "گروه های" ایجاد شده در واتس آپ به دلیل رمزگذاری پایان به پایان برنامه ارائه شده، کاملا "خصوصی" هستند.
واتس آپ پس از توضیح چگونگی عملکرد گپ های شخصی در برنامه، توضیح داد که همه چیز برای حساب های "بیزنس اکانت" و "ویژگی های اختیاری" متفاوت است، که به برنامه اجازه می دهد با خرید یک روش هدفمند سازی تبلیغات، تجربه خرید را برای کاربران "شخصی" کند.
این برنامه گفت: هر روز، میلیون ها نفر در سراسر جهان به طور ایمن با مشاغل از هر مقیاسی در واتس آپ ارتباط برقرار می کنند. با ویژگی های تجاری مارکت فیس بوک مانند فروشگاه ها، برخی از مشاغل کالاهای خود را دقیقاً در واتس آپ نمایش می دهند تا مردم بتوانند آنچه را برای خرید در دسترس هستند ببینند. با فروشگاهها ارتباط برقرار می کنند، فعالیت خرید شما می تواند برای شخصی سازی تجربه فروشگاهها و تبلیغاتی که در فیس بوک و اینستاگرام مشاهده می کنید استفاده شود. ویژگی هایی از این قبیل اختیاری هستند و وقتی از آنها استفاده می کنید، ما در برنامه نحوه اشتراک گذاری داده های خود با فیس بوک را به شما خواهیم گفت.
توضیحات واتس آپ در مورد به روزرسانی سیاست خود پس از آن آغاز می شود که افراد در اینترنت از سراسر جهان درباره گزینه های جایگزین برنامه پیام رسانی مانند سیگنال و تلگرام شروع به بحث و بررسی می کنند.
در اوایل این هفته، اندیشکده سیاست های هند The Dialogue همچنین به اسپوتنیک گفت که این روشهای جمع آوری و ذخیره اطلاعات توسط برنامه یک چرخه مداوم بوده است و این برنامه به سادگی ظاهر شده و شفافیت بیشتری را برای کاربران فراهم کرده است، واتس اپ در پست خود همان واژه ها را تکرار کرده است.
ما می خواهیم روشن باشیم که به روزرسانی خط مشی به هیچ وجه بر حریم خصوصی پیام های شما با دوستان یا خانواده تأثیر نمی گذارد. در عوض، این به روزرسانی شامل تغییراتی در رابطه با پیام رسانی مشاغل در واتس آپ است که اختیاری است و شفافیت بیشتری در مورد چگونگی ما داده ها را جمع آوری و استفاده می کنیم.
به نظر می رسد که شهروندان حتی پس از توییت واتس اپ با تکرار نگرانی در مورد امنیت و حریم خصوصی خود، متقاعد نشده اند:
My advice is to let us all in the even of Bullying by thes social media platforms remind them we make them and can break them, let us all delete our WhatsApp from, this will leave them with a shell and bankruptcy for being cocky.
— JAMAICANS GET UP! STAND UP! DON'T GIVE UP D FIGHT! (@AbiahAbiah1) January 12, 2021
این برنامه اخیراً قابلیت جدیدی به نام "ناپدید شدن پیام ها" را ارائه داده است که با فعال شدن آن اجازه می دهد پیام های رد و بدل شده در یک چت پس از مدتی ناپدید شوند. این برنامه در صورت نگرانی از اقدامات حریم خصوصی سیستم عامل، افراد را به استفاده از این عملکرد تشویق می کند.