گزارش و تحلیل

شکار زیر دریایی اسرائیلی در خلیج فارس

© Photo / Public domain / U.S. Department of Defenceورود زیردریایی اتمی استراتژیکی نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس
ورود زیردریایی اتمی استراتژیکی نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پیش از این اعلام کرده بود به آسانی در عمق خلیج فارس، نهنگ‌های آمریکایی (زیردریایی) را با تور ماهیگیری شکار کنیم.

اسپوتنیک - چند روز پیش دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته دوستی پارلمانی ایران و روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشته بود :"... در سال گذشته توانستیم پهپاد آمریکایی را ساقط کنیم اکنون نیز می ‌توانیم به آسانی در عمق خلیج فارس، نهنگ‌های آمریکایی (زیردریایی) را با تور ماهیگیری شکار کنیم".

قاضی زاده: حتی با تور ماهیگیری هم می توانیم زیر دریایی آمریکا را شکار کنیم - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
قاضی زاده: حتی با تور ماهیگیری هم می توانیم زیر دریایی آمریکا را شکار کنیم

البته همه متوجه هستند که عبارت تور ماهیگیری که ایشان در این جمله از آن استفاده کرده نوعی متافور بوده تا قدرت و توانایی نیروهای مسلح  جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس را به رخ دشمنان بکشد، اما واقعیت امر این است که دکتر قاضی زاده به نکته بسیار مهمی اشاره کرد که شاید بد نباشد دشمنان ایران به آن توجه داشته باشند.

عمق خلیج فارس به صورت میانگین 50 متر است، در عمیق ترین نقطه یعنی کنار تنب بزرگ به حدود 93 متر می رسد و در بیشتر محدوده های دیگر عمق خلیج فارس به چیزی حدود سی متر می رسد.

اگر بخواهیم این عمق ها را بررسی کنیم یعنی اگر حتی همان میانگین را بگیریم که می شود 50 متر می شود چیزی به اندازه یک ساختمان 15 یا 16 طبقه.

حال یک زیر دریایی اگر بخواهد زیر آب حرکت کند حد اقل باید چیزی حدود ده تا بیست متر با کف دریا فاصله داشته باشد تا مبادا با صخره ای برخورد کند و به این ترتیب می توانیم تصور کنیم که در برخی شرایط این زیر دریایی ها مجبور می باشند حدود کمتر از ده متر با سطح آب فاصله داشته باشند.

خوب اگر حتی به طعنه دکتر قاضی زاده هم از روی جدیت نگاه کنیم می بینیم که راحت یک تور ماهیگیری در این شرایط می تواند زیردریایی را احاطه کند، حال اینکه زیردریایی را بخواهند بگیرند شاید احتمالا باید نوعی تور قوی فولادی استفاده کنند.

به هر صورت بگذریم از متافور دکتر قاضی زاده، شاید برخی به یاد داشته باشند که زمان جنگ ایران و عراق آمریکایی ها و عرب های حوزه خلیج فارس مدرن ترین تجهیزات دریایی را در اختیار داشتند، نیروی دریایی ایران هم به دلیل وابستگی به تجهیزات غربی مانند نیروی هوایی به نوعی فلج شده بود.

در آن زمان برخی جوانان خوش فکر بسیجی به فکر افتادند که از لنج ها و قایق های ماهیگیری معمولی که در منطقه به وفور یافت می شد استفاده کنند و آنها را برای دفاع از حریم آبی کشور مسلح کنند.

عرب های حوزه خلیج فارس برای اینکه به عراق کمک کنند تا نفت خود را صادر کنند تصمیم گرفتند کشتی ای با پرچم کویت راه بیاندازند و آمریکایی ها آنها را اسکورت کنند، هدف به نوعی به چالش کشیدن قدرت نیروهای ایرانی بود.

ایران هم اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه صادرات نفت عراق از خلیج فارس را نخواهد داد.

پیام اسرائیل به بایدن درباره خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
پیام اسرائیل به بایدن درباره خاورمیانه

در رسانه های غربی شروع کردند توانمندی نیروی دریایی ایران را به سخره گرفتن و شروع کردند ناوهای آمریکایی را با قایق های ماهیگیری و لنج های مسلح ایران مقایسه کردن.

بر اساس همه معیار های نظامی آنها قایق های ماهیگیری و لنج های ایرانی هیچ شانسی برای نزدیک شدن به ناوهای تا دندان مسلح آمریکایی را نداشتند.

کشتی کویتی حامل نفت عراق با هلهله راه افتاد و رسانه های آمریکایی لحظه به لحظه حرکت این کشتی و ناوهای آمریکایی را رصد می کردند و در رسانه های بین المللی به نمایش می گذاشتند.

یکی از خبرنگاران انگلیسی که در یکی از ناوهای همراه کشتی کویتی مستقر بود برایم تعریف می کرد که فرمانده ناو جنگی به آنها تضمین داده بود که آنها حتی ماهی هایی را که در چند کیلومتری شان است را رصد می کنند وهیچ خطری آنها را تهدید نمی کند، ولی به یک باره (به نقل از همان خبرنگار) شنیدیم "بوم" دوباره "بوم" سه باره "بوم" و... !

چی شده بود؟

ایرانی ها حمله کرده بودند و هم کشتی کویتی را زده بودند و هم ناو آمریکایی را.

حمله در تنگه هرمز انجام نشده بود، بلکه در وسط خلیج فارس.

ایرانی ها قایق های تندرو تهیه کرده بودند و با استفاده از آنها و قایق های چوبی ماهیگیری حمله کرده بودند و نفتکش کویتی غرق شد.

آمریکایی ها هم فقط به فکر نجات خود و فرار بودند و بس، حتی به کمک ملوانان نفت کش کویتی هم نرفتند.

اینکه آمریکایی ها اعلام می کنند زیردریایی اتمی خود را به خلیج فارس فرستاده اند برای ایرانی ها هیچ اهمیتی ندارد، چون قطعا این زیر دریایی بارها بی سر و صدا وارد خلیج فارس شده و از آنجا خارج شده، و قطعا هم ایرانی ها تحرکات آن را رصد کرده اند.

رهبران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که میزبان این زیردریایی و زیر دریایی اسرائیلی هستند باید کلاهشان را بالاتر بگذارند.

اینها متوجه نیستند (شاید هم متوجه هستند ولی سرسپردگی شان به اسرائیل و آمریکا بیش از وفاداری شان به کشورشان است) که اسرائیلی ها و آمریکایی ها تلاش دارند جبهه رویارویی با ایران را از مرز های خودشان به مرزهای این کشورها منتقل کنند و در صورت عملی شدن این نقشه اسرائیلی ها خاک همه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به زمین جنگ فیما بین ایران و اسرائیل تبدیل خواهد شد.

اسرائیل چشم به میلیونها دلار پول ایرانی دوخته - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اسرائیل چشم به میلیونها دلار پول ایرانی دوخته

بد نیست این اعراب نگاهی به سوریه و لیبی کنند تا متوجه شوند حضور اسرائیلی ها و همراهی با نقشه آمریکایی ها قرار است چه بلایی بر سر اینها بیاورد.

اگر تصور می کنند که از نقشه ها و توطئه های آمریکایی ها و اسرائیلی ها دور هستند سخت در اشتباه هستند.

از لیبی گرفته تا سوریه و عراق بسیاری از رهبران دیگر کشورهای عربی هم همین تصور را داشتند، نقشه آمریکا و اسرائیل در این است که کل کشورهای عربی باید نابود شوند و احتمالا نوبت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هم به زودی خواهد رسید.

اینها نباید تصور کنند که دوستی با اسرائیل می تواند آنها را نجات دهد چون نقشه صهیونیست ها در این است که باید نیل تا فرات را بگیرند و برای رسیدن به نقشه خود از هیچ توطئه ای دریغ نخواهند کرد، آنها برای رسیدن به این هدف نیاز دارند که کل این محدوده بی دفاع با خاک یکسان شده باشد تا با کمترین هزینه این محدوده را تصرف کنند.

امروزه مشخص شده که خواسته صهیونیستها تصرف نیل تا فرات و همه محدوده هایی که قدم یهودی ها در تاریخ به آن قدم گذاشته اند می باشد.

یعنی از اثیوپی و مراکش گرفته تا یمن و حجاز و جزیره العرب و حتی بخش هایی از ایران تا شمال آذربایجان، محدوده ای که زمانی قوم خزران در آن زندگی می کردند.

بدیهی است همانگونه که اسرائیلی ها حق خود می دانند که به ایرانی ها و همپیمانان آنها در سوریه به بهانه حفاظت از امنیت ملی خود حمله کنند ایرانی ها هم حق دارد در صورت حضور اسرائیلی ها در خلیج فارس و تهدید امنیت آنها به اسرائیلی ها حمله کنند.

اگر زیردریایی اسرائیلی که می خواهد وارد خلیج فارس شود از سمت عمان (تنگه هرمز) وارد شود یک بحث است و اگر به یکباره حتی اشتباهی وارد حریم آبی ایران شود بحث دیگری است، آنوقت ایرانی ها هر کاری بخواهند می توانند با این زیر دریایی انجام دهند.

مطمئن باشید صدها شکارچی نهنگ اسرائیلی در کمین آن هستند.

مطمئن باشید ایرانی ها یک تور فولادی بزرگ پهن کرده اند تا در صورت امکان زیر دریایی اسرائیلی که می خواهد وارد خلیج فارس شود را بگیرند یا نابود کنند، طبق همه قوانین بین المللی این هم حق مسلم ایران است.

ظاهرا فصل شکار برای ایرانیها کم کم دارد شروع می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала