گزارش و تحلیل

اسرائیل چشم به میلیونها دلار پول ایرانی دوخته

اشتراک
به توصیه دفتر ملی مبارزه با تأمین مالی تروریسم تحت وزارت دفاع اسرائیل، بنی گانتز دستور توقیف ۴ میلیون دلار پول انتقال یافته از ایران به حماس در غزه را امضا کرد.

اسپوتنیک - سرویس مطبوعاتی وزیر اسرائیل اعلام داشت: بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل دستوری برای توقیف کمک مالی ۴ میلیون دلاری از ایران به حماس امضا کرد.

عربستان به اسرائیل نزدیکتر شد - اسپوتنیک ایران
عربستان به اسرائیل نزدیکتر شد

همانطور که در سرویس مطبوعاتی گانتز اضافه شده است، این پول برای "توسعه زیرساخت های تروریستی حماس در غزه، از جمله تولید سلاح و پرداخت حقوق به تروریست های این سازمان" در نظر گرفته شده است و منبع وجوه آن ایران است که به اقدامات خود علیه دولت اسرائیل ادامه می دهد.

خاطرنشان می شود که این دستور علیه یک تاجر در نوار غزه، "زهير شلمخ" انجام شده است.

دستورات وزیر دفاع اسرائیل علیه یک بازرگان غزه، زهير شلمخ و شرکت بازرگانیش به نام "المتحدون" که در بخش بانکی فعال است، صادر شده است.

به طور قابل توجهی، دستوراتی مشابه در ماه فوریه صادر شد و نفتالی بنت وزیر دفاع وقت اسرائیل، در بیانیه ای گفت: هشت پای ایران تمام وحشت اطراف ما را تغذیه می کند. فعالیت های ضد تروریستی ما محدود به میدان جنگ نیست، بلکه شامل فرماندار نیز می شود. پول آنها.

روحانی - اسپوتنیک ایران
روحانی: اسرائیل با ترور دانشمند هسته‌ای ایران قصد تحریک جنگ در خاورمیانه را داشت

در پاسخ به این تصمیم و در تلاش برای "پنهان کردن روابط با حماس" المتحدون نام خود را به بورس مرکزی تغییر داد. با این حال، وزارت دفاع اسرائیل روز سه شنبه گفت که دستور اداری صادره اجازه مصادره پول یا دارایی با ارزش معادل را در هر کجا که باشد مجاز می داند.

مشخص شده است که شلمخ پس از کشته شدن عابد خدری مسئول سابق انتقال وجوه بین ایران و حماس در سال ۲۰۰۹، کنترل مبادلات را بر عهده گرفت.

لازم به ذکر است که دستورات جدید وزارت دفاع اسرائیل فعالیت های شلمخ و خانواده وی را در برخی کشورها محدود می کند و همچنین فعالیت های مالی آنها را با سازمان های بین المللی در سراسر جهان متوقف می کند.

در این رابطه خبرنگار اسپوتنیک با سیدهادی افقهی کارشناس امور خاورمیانه به گفتگو نشست و از نظر این کارشناس مطلع شد.

سرنوشت این پول چه خواهد شد؟ آیا ایران این ۴ میلیون دلار را از اسرائیل و با اهرمی یا مکانیزمی مطالبه خواهد کرد؟

این ادعای رژیم صهیونیستی در ابتدا باید ثابت شود، چرا که این رژیم ید طولانی در جعل اخبار و اکاذیب و همینطور جنگ روانی و تبلیغاتی دارد، ایران باید تائید کند که چنین موضوعی صحت دارد یا خیر، که چنین پولی از ایران به حماس منتقل شده و این اتفاق را تائید کند.

مقام اماراتی: باید اسرائیل و ایران به اتحادیه عرب ملحق شوند - اسپوتنیک ایران
مقام اماراتی: باید اسرائیل و ایران به اتحادیه عرب ملحق شوند

رژیم صهیونیستی باید در اثبات ادعای خود کانال های انتقال منابع مالی و مدارک و اسناد مربوطه به انتقال پول از ایران به حماس را به افکار عمومی نشان دهد، فلسطین اشغالی نمی تواند صرفا ادعا و انجام نمایش مزحکی و سناریویی از پیش تعیین شده برای لکه دار کردن حماس و وابستگی این گروه به جمهوری اسلامی ایران را مطرح کند و اسرائیل با این اقدام می خواهد طرفداران حماس را از این گروه دور کند و با این ادعا نشان دهد که حماس مزدور جمهوری اسلامی ایران است.

اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد هم کمک و حمایتی انجام دهد بدین شکل انجام نمی دهد و از طریق کانال ها و شیوه های خاص خود به اقداماتی حمایتی می پردازد؛ جمهوری اسلامی کمتر پول نقد به حماس می پردازد.

درکل، چنین اقداماتی در راستای خلع سلاح حماس و تضعیف بنیه نیروهای مقاومت اسلامی در فلسطین اشغالی در حال انجام است، تا بتوانند افکارهای عمومی جهان، برای دادگاه های بین المللی و سازمان های حقوق بشری را توجیه کنند، که حماس اگر بخواهد شکایت و اعتراضی برای توقیف اموال کند، چنین بهانه و شیوه ای را بکار می برند و مدعی میشوند، که چون ما [اسرائیل] در جنگ با جمهوری اسلامی هستیم بنابراین این اموال را توقیف می کنیم، که دلیل عمده این ادعا می باشد.

انتقاد تند وزیر اطلاعات پیشین عربستان از اسرائیل - اسپوتنیک ایران
انتقاد تند وزیر اطلاعات پیشین عربستان از اسرائیل

نخست جمهوری اسلامی چنین ادعایی را تکذیب می کند، دوم اینکه باید رژیم صهیونیستی مدارک موثق و مطمئن برای اثبات ادعای خود ارائه کنند؛ نه اینکه با جعل مدارک ساختگی سعی در اثبات داشته باشند.

سوم اینکه، صهیونیست ها به دلیل مقاومت حماس و جهاد اسلامی، از پذیرش طرح ظالمانه و غیرقانونی و غیر حقوقی "معامله قرن" در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با رژیم های مرتجع منطقه، سعی در سرکوب و محاصره حماس کنند و مورد تحریم اقتصادی قرار دهند، این هدف اصلی رژیم صهیونیستی در واقع می باشد.

این اولین باری نیست که رژیم صهیونیستی چنین نسبت هایی گاهی به جمهوری اسلامی یا گاهی به حماس و جهاد اسلامی، یا حتی به حزب الله لبنان و انصارالله یمن و گروه حشدالشعبی می دهد.

بنابراین، ما با شیوه های رژیم صهیونیستی کاملا آشنا هستیم و به رژیم صهونیستی اجازه نمی دهیم تا با جایگاه جمهوری اسلامی و یا حماس بازی کنند و جنگ روانی راه بیاندازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала