استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر پیام رسان تلگرام
 پیام رسان تلگرام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طباطبایی: پرداخت هزینه به کانال‌های تلگرامی جرم است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، عبدالله طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اعلام کرد که هرگونه پرداخت هزینه به کانال‌های تلگرامی از سوی دستگاه‌های دولتی و عمومی ممنوع بوده و جرم است.

وی در ادامه گفت:« استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی ممنوع است. براساس قوانین و مقررات کشور و مصوبات شورای عالی فضای مجازی هرگونه استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی به‌خصوص تلگرام، ممنوع بوده و در برخی از موارد جرم محسوب می‌شود.

روحانی: اگر دولت نبود فضای مجازی در اختیار مردم نبود - اسپوتنیک ایران
روحانی: اگر دولت نبود فضای مجازی در اختیار مردم نبود

بر این اساس حمایت از تولید و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی خارجی و به‌خصوص تلگرام با توجه به ممنوعیت استفاده از آنان توسط دستگاه‌های اجرایی حاکمیتی، دولتی، دانشگاه‌ها و مدارس ممنوع و غیرقانونی است.

براساس قانون مطبوعات، هرگونه فعالیت رسانه ای باید براساس قوانین و مقررات و با اخذ مجوزهای لازم انجام شود. ارشاد اسلامی و دستگاه‌های نظارتی باید نظارت کافی بر فعالیت‌ها و اقدامات رسانه‌ای داشته باشند. هرگونه خبر و محتوا در بستر فضای مجازی باید تابع قوانین جمهوری اسلامی بوده و قطعا با تولیداتی که باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی و یا تولیدات نامتعارف شود به شدت برخورد خواهد شد.

به طور قطع دشمنان نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده از این فضا در جهت ضربه زدن به اعتقادات و فرهنگ جامعه دارند که حتما باید برنامه مناسبی برای تولیدات محتوایی مناسب جهت مقابله با جنگ نرم دشمنان داشته باشیم.

 چنانچه عده‌ای با ایجاد کانال در شبکه های غیرقانونی قصد فشار بر مدیران، رانت خواری و به هم زدن آرامش روانی شهروندان را داشته باشند دستگاه قضایی ورود خواهد کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала