نمکی: از بهترین منابع واکسن کرونا می‌‌خریم

© Photo / Tasnimنمکی: از بهترین منابع واکسن کرونا می‌‌خریم
نمکی: از بهترین منابع واکسن کرونا می‌‌خریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران اعلام داشت که در کشورش تاکنون ردپایی از سویه جدید ویروس کرونا با منشأ انگلیس پیدا نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اظهار داشت: بسیاری از صحبت‌‌ها که درباره واکسن کرونا می‌‌شود اذهان عمومی را به هم می‌‌ریزد؛ ما داروهای ضدویروس، حتی آنهایی را که تأثیر اندکی داشتند تهیه و تولید کردیم و نگذاشتیم داغ تأمین دارو در شرایط تحریم بر دل مردم بماند.

 ایران واکسن خارجی کرونا خریداری می کند - اسپوتنیک ایران
ایران واکسن خارجی کرونا خریداری می کند

نمکی افزود: علی‌رغم همه فشارهایی که از سوی جهان به ما وارد می‌‌شود و مضیقه‌‌هایی که ایجاد کرده‌‌اند، از بهترین و مطمئن‌‌ترین منابع تولید واکسن دنیا، واکسن می‌‌خریم؛ البته هیچ جای دنیا قرار نیست با شتابزدگی تزریق کنند و اگر در برخی نقاط واکسن کرونا با شتابزدگی تزریق می‌‌شود نیز عالمانه نیست.

وزیر بهداشت ایران بیان داشت: در زمان حاضر جهش ویروس، ذهنیت را در مورد واکسن کرونا و پلت‌فرم‌های آن تغییر داده است واکسن در حال تأمین شدن است و با اولویت گروه‌های مختلف تزریق خواهد شد، واکسن تولید ملی نیز از این هفته وارد فاز انسانی می‌‌شود و اولین گروه برای تست انسانی انتخاب می‌‌شوند و خبرهای خوبی به مردم خواهیم داد.

وی در خصوص ورود سویه جدیدی از ویروس کرونا با منشأ انگلیس، اظهار داشت: دولت انگلیس با تأخیر ورود سویه جدید ویروس کرونا را اعلام کرد؛ این جهش در یکی از قسمت‌‌های بسیار مهم ویروس کرونا (پروتئین spike) رخ داده است که به ویروس این قابلیت را می‌‌دهد که علاوه بر چسبندگی بیشتر، قدرت سرایت بیشتر و نفوذ بیشتر به درون سلول و بیماری‌‌زایی بالاتری را از خود نشان دهد.

نمکی افزود: ما به‌محض این‌‌که این خبر را شنیدیم مرزهای هوایی‌‌مان را به‌روی کشور انگلیس بستیم و از ایران نیز پروازی به انگلیس نداشتیم، بلافاصله افرادی را که در ۱۵ روز قبل از انگلیس به ایران آمده بودند ردیابی کردیم و خوشبختانه تا امروز ردپایی از این ویروس جهش‌‌یافته در کشور پیدا نکرده‌‌ایم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала