بیماران کرونایی پس از بهبود با چه مشکلاتی مواجه می شوند؟: مشاهدات جدید

© REUTERS / Maxim Shemetovبیماران کرونایی با چه مشکلاتی مواجه می شوند؟: مشاهدات جدید
بیماران کرونایی با چه مشکلاتی مواجه می شوند؟: مشاهدات جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس مشاهدات پزشکان، بیمارانی که از کووید 19 بهبود یافته اند، اغلب از اختلالاتی در تواناایی های شناختی خود رنج می برند.

به گزارش اسپوتنیک، برای بازگرداندن این عملکردها ، توانبخشی برای مدت نامحدود مورد نیاز است.

بسیاری از روس های مبتلا به این بیماری در رابطه حافظه و جهت گیری در فضا مشکل دارند. مردم پس از بهبودی از کرونا ، نمی توانند نام چیزهای آشنا را به خاطر بسپارند ، آنها اشتباهی  به جایی  رفته و فراموش می کنند که چرا به آنجا رفته اند. بعضی از بیماران به خاطر از دست دادن احساس گذشت زمان شکایت دارند و  به عنوان مثال یک ساعت کامل برای آنها مثل پنج دقیقه به سرعت می گذرد.

آغاز مذاکرات آژانس دارویی اتحادیه اروپا با تولید کننده واکسن روسی کرونا  - اسپوتنیک ایران
آغاز مذاکرات آژانس دارویی اتحادیه اروپا با تولید کننده واکسن روسی کرونا

نیکلا دیختیارنکو ، رئیس بخش توانبخشی یکی از مراکز پزشکی روسیه توضیح  می دهد که چنین واکنش هایی بدر رابطه با  مسمومیت عمومی بدن است ، که در درجه اول بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد.

"بافت عصبی حساس ترین بخش بدن نسبت به سموم است و به این دلیل زودتر آسیب می بیند. هیچ کس نمی داند چه زمانی این علائم از بین می رود. "

وی تصریح کرد که معمولاً در چنین مواردی ، درمان تقویت کننده کلی تجویز می شود. به بیماران توصیه می شود روزانه در مسیرهای جدید قدم بزنند ، یک زبان و شعر خارجی بیاموزند و معماهایی را حل کنند. همچنین انجام تمریناتی برای تقویت مهارتهای حرکتی ظریف ، جمع آوری موزاییک ، رسم ، بافتنی، گلدوزی و مجسمه سازی از پلاستین نیز مفید است.

پیش از این ، متخصصان مغز و اعصاب انگلیسی و آمریکایی از کالج امپریال لندن دریافتند که ویروس کرونا بر توانایی های ذهنی انسان تأثیر منفی می گذارد. در شرکت کنندگان در مطالعه پس از بیماری ، مشکلات مربوط به حل مسئله ، درک متن و معنی کلمات مشاهده شد. در عین حال حافظه فضایی ، توانایی حفظ اعداد و درک احساسات به شدت تحت تأثیر قرار نگرفت. کسانی که نوع شدیدتری از بیماری را تجربه کردند ، به طور محسوس اختلالات ذهنی بیشتری داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала