قول ترامپ: جنگ در قره باغ را به راحتی حل می کنم

© REUTERS / Tom Brennerقول ترامپ: جنگ در قره باغ را به راحتی حل می کنم
قول ترامپ: جنگ در قره باغ را به راحتی حل می کنم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا قول داد به راحتی به حل و فصل مسالمت آمیز درگیری در قره باغ کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در یک سخنرانی در جمع هواداران اش گفت: "همانطور که من می‌گویم، باید این اتفاق به اسانی رخ دهد (آتش بس در قره باغ)".

ارمنستان: اسرائیل در درگیری قره باغ مشارکت غیر مستقیم دارد - اسپوتنیک ایران
ارمنستان: اسرائیل در درگیری قره باغ مشارکت غیر مستقیم دارد

ترامپ تاکید کرد که در حال حاضر واشنگتن در حال حل اختلافات میان ارمنستان و آذربایجان است. چندی پیش نیز ترامپ از "پیشرفت بسیار خوب" در مذاکرات قره باغ کوهستانی با حضور داشت آمریکایی‌ها خبر داد.

او خاطر نشان کرد که مذاکرات با طرف ارمنستان، در حال انجام است.

در بیانیه وزارت امور خارجه امریکا که ساعتی پیش منتشر شد امده است: "آتش بس بشردوستانه از ساعت 08:00  به وقت محلی در 26 اکتبر به اجرا در می آید ... ایالات متحده مذاکرات فشرده بین وزرای خارجه و روسای مشترک گروه مینسک، سازمان امنیت و همکاری اروپا را برای آتش بس میان ارمنستان و آذربایجان را با یک قطعنامه صلح آمیز تسهیل کرد."

درگیری در منطقه قره باغ از ۲۷ سپتامبر آغاز شده است. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به اقدامات جنگی متهم می کنند. در قره باغ شلیک و تیراندازی به سمت مناطق مسکونی غیر نظامی ادامه دارد. ارمنستان وضعیت جنگی اعلام کرده و تاکید می کند که باکو از حمایت آنکارا برخوردار است. رهبران روسیه، آمریکا و فرانسه از طرفین خواستند که مقابله با یکدیگر را کنار گذاشت و بدون پیش شرط مذاکره کنند. نهم اکتبر به دعوت رئیس جمهور روسیه، وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان به همتای روس خود در مسکو مذاکره کردند. این مذاکره ۱۰ ساعت به طول انجامید. در نهایت ایروان و باکو توافق کردند که از دهم اکتبر آتش بس در منطقه قره باغ اعلام کنند. اما در آن روز طرفین باز یکدیگر را به نقض توافق و شلیک و تیراندازی متهم کردند. بار دوم در نیمه ۱۸ اکتبر آتش بس اعلام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала