کارشناس ايراني خبر امکان تصرف مخزن آب در مرز ايران توسط نيروهاي آذربايجان را تکذيب کرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس ايراني خبر امکان تصرف مخزن آب در مرز ايران توسط نيروهاي آذربايجان را تکذيب کرد
کارشناس ايراني خبر امکان تصرف مخزن آب در مرز ايران توسط نيروهاي آذربايجان را تکذيب کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اينکه آذربايجان و يا ارمنستان بخواهند مخزن آب ايران را به تصرف در بياورند، اين احتمال و امکان صفر است.

به گزارش اسپوتنيک، دیوید بابایان، مشاور رئیس جمهور قره باغ کوهستانی روز چهارشنبه گفت که نیروهای مسلح آذربایجان در جریان درگیری قره باغ در تلاشند مخزن  آبی را در مرز ایران تصرف کنند یا به آن آسیب بزنند.

ایروان از درگیری شدید در جنوب قره باغ خبر داد - اسپوتنیک ایران
ایروان از درگیری شدید در جنوب قره باغ خبر داد

بابائیان در شبکه های اجتماعی فیس بوک نوشت که که نیروهای مسلح آذربایجان در جریان درگیری قره باغ در تلاشند مخزن  آبی را در مرز ایران تصرف کنند یا به آن آسیب بزنند.

در اين راستا خبرگزاري اسپوتنيک با کارشناس ايرانی آقای محمد درویش، فعال محیط زیست، کویرشناس و عضو هيات علمي موسسه تحقيقات جنگلها در ایران به گفتگو نشسته است.

آيا شما اطلاعاتي درباره اين مخزن ذخیره سازی آب داريد! چه کسی از این آب استفاده می کند، سهم ایران در آنجا چقدر است و به طور کلی ، آیا این اظهارات ارامنه می تواند صحت داشته باشد؟

من در جريان اين خبر نيستيم، تنها مخزن آب بزرگ سمت ارس است، در واقع اينکه آذربايجان و يا ارمنستان بخواهد آن مخزن را به تصرف در بياورند، اين احتمال و امکان صفر است. اين اتفاق نمي تواند بيفتد. در آنجا مخزن آب ديگري که اينقدر استراتژيک باشد به نظر من وجود ندارد.

تا جايي که من مي دانم ، تنها مخزن آب جدي مخزن ارس است که امکان حمله به اين مخزن يا تصرف آن غيرممکن است، زيرا تاسيسات امنيتي گسترده اي در اطراف آن است و حقاقه بخش بزرگي از مردم در آذربايجان و اردبيل از اين مخزن ارس تامين مي شود، و اين مخزن اينقدر استراتژيک براي ايران است که اگر اين حرف مطرح مي شد، امکان نداشت که مقامات ايراني واکنش نشان ندهند. همينکه ايران واکنش نشان نداده است، اين امر را مي رساند که منظور حرف (آن مقام قره باغي) مخزن ارس نيست و مخازن قابل توجهي نيز در ان مسير نيست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала