می دانید افراد دارای کدام گروه خونی کمتر به کرونا مبتلا می شوند؟

© Fotolia / Dan Raceمی دانید کدام گروه خونی در برابر ویروس کرونا مقاوم تر است؟
می دانید کدام گروه خونی در برابر ویروس کرونا مقاوم تر است؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس تحقیقاتی که در 14 اکتبر در پورتال MedicalXpress منتشر شد ، افرادی که دارای گروه خونی 0 هستند ، کمتر از دیگران به ویروس کرونا مبتلا می شوند.

خونی 0 هستند ، کمتر از دیگران به ویروس کرونا  مبتلا می شوند.

به گزارش اسپوتنیک ، دانشمندان دانمارک و کانادا به این نتیجه رسیده اند که گروه خونی  همچنین بر شدت ابتلا به کووید 19 تأثیر می گذارد.

طی اولین مطالعه ، از 473 هزار نفر تست کرونا گرفته شد. در میان کسانی که نتیجه  تست کرونای آنها  مثبت بوده ، کمترین تعداد از گروه خونی O  و بیشترین تعداد از گروه های خونی A ، B و AB بوده است. در بین افراد با گروه های A ، B و AB خطر ابتلا به کرونا  یکسان بود.

محمدجواد آذری - اسپوتنیک ایران
دردسرساز شدن گروه خونی کمیاب وزیر ارتباطات +عکس

در مطالعه دیگری داده های 95 بیمار مبتلا به شکل وخیم کووید 19 از کانادا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مشخص شد که افرادی که گروه خونی  A و AB دارند اغلب به دستگاه تنفس مصنوعی و همچنین دیالیز به دلیل نارسایی کلیه نیاز داشته اند. دانشمندان بر این باورند که احتمال آسیب دیدن شدید اعضای بدن بر اثر ابتلا  ویروس کرونا در چنین افرادی بیشتر است. علاوه بر این ، همه بیماران ، علاوه بر این افراد گروه خونی A ، بیشتر در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند.

در ماه اوت ، دانشمندان با تجزیه و تحلیل میزان ابتلا در کشورهای مختلف در مراحل اولیه ، به این نتیجه رسیدند که افرادی که دارای فاکتور Rh منفی خون هستند ، بیشتر به این بیماری می شوند و تحمل آن برایشان دشوارتر است. در جهان ، درصد افراد با Rh منفی خون حدود 8 درصد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала