سفارت ایران در باکو حمله موشکی به شهر گنجه را محکوم کرد

© Sputnik / Mihail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سفارت ایران در باکو حمله موشکی به شهر گنجه را محکوم کرد
سفارت ایران در باکو حمله موشکی به شهر گنجه را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت ایران در باکو حمله موشکی شب گذشته به شهر گنجه آذربایجان را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله موشکی نیمه شب گذشته به شهر گنجه که ده‌ها کشته و زخمی از غیر نظامیان بر جای گذاشت را به شدت محکوم گرده  و ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدار و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، مجددا تاکید می کند حمله به شهرها و مردم بی گناه خلاف همه موازین حقوقی و هنجارهای شناخته شده بین المللی و در زمره جنایات جنگی است که هر چه سریع تر باید متوقف شود.

پیشتر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در توییتر خود اعلام کرد ارمنستان به کشتار غیرنظامیان در آذربایجان از جمله کودکان در جریان عملیات جنگی در قره باغ  ادامه می دهد.

، وزیر خارجه ترکیه  ایروان را به جنایات جنگی متهم نموده و تأکید کرد که آنکارا در این درگیری همیشه در کنار باکو خواهد بود.

باکو از انهدام سوخو 25 ارمنستان خبر داد - اسپوتنیک ایران
باکو از انهدام سوخو 25 ارمنستان خبر داد

یاداور می شود دادستانی کل جمهوری آذربایجان روز شنبه اعلام کرد در نتیجه حمله موشکی نیروهای مسلح ارمنستان به شهر گنجه آذربایجان ، 12 نفر کشته و بیش از 40 نفر زخمی  شده و تعداد زیادی از زیرساخت ها و وسایل نقلیه غیرنظامی آسیب جدی دیدند.

از سوی دیگر خانم شوشان استپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان  اظهار داشت از خاک جمهوری ارمنستان یا از جانب نیروهای مسلح ارمنستان هیچگونه آتشباری  و گلوله بارانی به سمت آذربایجان صورت نگرفته است.

 ایروان و جمهوری خود خوانده قره باغ  گزارشات مربوط به بمباران زیرساخت های غیرنظامی باکو از جمله در شهر گنجه را بارها تکذیب  کرده اند.

جنگ در خط رویارویی آذربایجان و ارمنستان در قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شده است. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به آغاز جنگ متهم می کنند و قره باغ از بمباران توپخانه ای نقاط مسکونی در این جمهوری خود خوانده از جمله استپاناکرت مرکز خود خبر می دهد. ارمنستان ادعا می کند آنکارا به طور فعال از باکو حمایت می کند و بسیج عمومی و حالت جنگی اعلام کرده است. در آذربایجان بسیج برخی از نیروها و در بعضی جاها حالت جنگی اعلام شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала