آمریکا مدعی انتقال داده‌های ناتو به روسیه از طریق سامانه اس-۴۰۰ ترکیه شد

© Sputnik / Press service of the Western Military District of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا مدعی انتقال داده‌های ناتو به روسیه از طریق سامانه اس-۴۰۰ ترکیه شد
آمریکا مدعی انتقال داده‌های ناتو به روسیه از طریق سامانه اس-۴۰۰ ترکیه شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایالات متحده و ناتو مدعی شدند که رادار سامانه اس-۴۰۰ ترکیه، اطلاعات هواپیماهای ناتو را به ارتش روسیه ارسال می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک؛ پرتال برکینگ دیفنس می‌نویسد که آخرین آزمایش‌های سامانه زمین به هوای اس-۴۰۰ روسی توسط ترکیه، که در پس زمینه تنش‌های فزاینده در روابط این کشور با یونان و ناتو انجام می‌شود، اختلاف بین آنکارا و متحدان آن در ناتو را بیشتر می‌کند.

آمریکا به ترکیه برای آزمایش اس 400 هشدار داد - اسپوتنیک ایران
آمریکا به ترکیه برای آزمایش اس 400 هشدار داد

این نشریه آمریکایی می‌افزاید: مقامات ایالات متحده و ناتو شکایت از این دارند که رادار روسی، هواپیماهای ناتو را به خطر می اندازد زیرا این سیستم می تواند اطلاعات عملیاتی را به ارتش روسیه بفرستد.

گفتنی است که پرتاب موشک‌های پدافند هوایی روسی در شانزدهم اکتبر انجام گردید و در طی آزمایشات ترکیه سه موشک پرتاب شدند که با موفقیت سه هدف را رهگیری کردند.

پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام داشت که واشنگتن بر این باور است که اگر اطلاعات مربوط به آزمایش سامانه های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ خریداری شده از فدراسیون روسیه توسط ترکیه تأیید شود، این موضوع "عواقب جدی بالقوه" برای همکاری بین ایالات متحده و ترکیه در زمینه امنیت را به دنبال خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала