معرفی موسسه ای که به خاطر همه گیری کرونا میلیاردها دلار درآمد داشته است

© Fotolia / Ajwkمعرفی موسسه ای که به خاطر همه گیری کرونا میلیاردها دلار درآمد داشته است
معرفی موسسه ای که به خاطر همه گیری کرونا میلیاردها دلار درآمد داشته است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق بازنشستگی کشوری نروژ ، بزرگترین صندوق ذخیره مستقل جهان ، ده ها میلیارد دلار در رابطه با افزایش نرخ سهام شرکت های فن آوری در طی دوره شیوع ویروس کرونا درآمد داشته است. در این باره می نویسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ ، در سه ماهه سوم سال 2020 ، سرمایه گذاری در بازارهای جهانی 44 میلیارد دلار درآمد برای صندوق صندوق بازنشستگی کشوری نروژ به ارمغان آورد. بازده سرمایه گذاری وجوه این  صندوق که 1.2 تریلیون دلار ارزیابی می شود 4.3 درصد بوده است. این در حالی است که در نیمه اول سال ، سرمایه گذاری ها این صندوق  با ضرر 3.4 درصدی روبرو شده بودند.

جف بزوس - اسپوتنیک ایران
افزایش محسوس سرمایه ثروتمندترین مرد جهان در شرایط همه گیر شدن کرونا

صندوق بازنشستگی کشوری نروژ در نظر دارد سرمایه گذاری های خود را در بازار آمریکا افزایش دهد چون در آنجا شرکت های فناوری رشد سریعی را نشان می دهند. شاخص Nasdaq Composite که بسیاری از شرکت های فناوری را در بر می گیرد ، بیش از 70 درصد نسبت به پایین ترین سطح مارس 2020 افزایش یافته است. این شاخص که در 23 مارس در 6،860.67 واحد بود ، طبق داده های Nasdaq تا 14 اکتبر به 11،768.73 واحد رسیده است.

در پایان سپتامبر 2020 ، 70.7 درصد از دارایی های صندوق بازنشستگی کشوری نروژ در سهام ، 2.7 درصد در املاک و مستغلات و 26.6 درصد در اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала