کرونا جان ۲۵۴ ایرانی دیگر را گرفت

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا جان ۲۵۴ ایرانی دیگر را گرفت
کرونا جان ۲۵۴ ایرانی دیگر را گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد: با فوت ۲۵۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کرونا در کشور به ۲۹ هزار و ۷۰ نفر رسید.

ه گزارش اسپوتنیک، دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا اعلام داشت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۴۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۵۰۸ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

رکوردی تازه، شناسایی ۱۳۸۶۸ مبتلای جدید کرونا در روسیه - اسپوتنیک ایران
رکوردی تازه، شناسایی ۱۳۸۶۸ مبتلای جدید کرونا در روسیه

لاری افزود: خوشبختانه تاکنون ۴۱۱ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۵۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۳۶۹ هزار و ۶۲۲ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری در ادامه گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه به علت کرونا در کشور از حدود یک ماه گذشته، روند صعودی به خود گرفته و به دنبال این روند افزایشی، شاهد بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ هستیم. در حال حاضر تعداد ۱۸۷ شهرستان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند که در این بین تعداد ۴۵ شهرستان وضعیت حادتری از بیماری دارند.  شهرستان‌ های آذرشهر، جلفا، عجب شیر و مراغه در استان آذربایجان شرقی، شهرستان ‌های ارومیه، اشنویه، بوکان، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌ های اصفهان، خمینی شهر، کاشان و نجف آباد از استان اصفهان، شهرستان کرج در استان البرز، شهرستان دره شهر در استان ایلام، شهرستان ‌های تنگستان و دشتی از استان بوشهر، شهرستان‌های تهران، دماوند، ری، شمیرانات و ورامین از استان تهران، شهرستان ‌های بروجن و شهرکرد از استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت حادی هستند.

وی تاکید کرد: همچنین شهرستان بیرجند از خراسان جنوبی، شهرستان سبزوار از خراسان رضوی، شهرستان ‌های قم، سمنان و یزد، شهرستان بیجار از استان کردستان، شهرستان ‌های اسلام آباد غرب، جوان‌رود، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلان ‌غرب و هریس از استان کرمانشاه، شهرستان بویراحمد از استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان خرم آباد از استان لرستان، شهرستان اراک از استان مرکزی و شهرستان ‌های رزن و ملایر از استان همدان از جمله شهرستان‌ های با بیشترین بروز بیماری در کشور هستند.

لاری خاطر نشان شد: امیدواریم با همکاری بیشتر مردم در عمل به توصیه ‌های بهداشتی و جدیت و اهتمام بیشتر مسئولان در اعمال محدودیت‌ ها و نظارت مطلوب‌ تر بر رعایت پروتکل‌ های بهداشتی اماکن عمومی و مراکز صنفی و صنعتی شهرستان ‌های یاد شده، شاهد توقف روند نگران کننده شیوع بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان ‌ها باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала