بازگشت ۶۹ اُمین ناو گروه نداجا از خلیج عدن

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / بازگشت ۶۹ اُمین ناو گروه نداجا از خلیج عدن
بازگشت ۶۹ اُمین ناو گروه نداجا از خلیج عدن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعزام ناوگروه ‌های نیروی دریایی ارتش ایران از سال ۱۳۸۸ هجری شمسی با هدف مقابله با دزدان دریایی سومالی و برقراری نظم و امنیت به آب های دوردست صورت گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ناوگروه شصت و نهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل شکن جمهوری اسلامی ایران سهند و ناولجستیکی بندرعباس می شود.

نیروی دریایی سپاه برای مقابله جدی با صید ترال وارد عمل می شود - اسپوتنیک ایران
نیروی دریایی سپاه برای مقابله جدی با صید ترال وارد عمل می شود

این ناوگروه ماموریت ۶۷ روزه خود را در آب های دور دست و خلیج عدن با موفقیت به انجام رساند و به میهن بازگشت و مورد استقبال امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قرار گرفت.

اعزام اولین ناوگروه نداجا در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ برای مقابله با دزدان دریایی شامل ناو رزمی البرز و ناو پشتیبانی بوشهر می‌شد که به مدت ۵۸ روز به اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام شدند.

این ناوگروه در مدت ۵۸ روز ماموریت موفق به رهگیری و رصد بیش از ۷۰۰ کشتی شد که ۳۶ فروند آن کشتی های تجاری و نفتکش ایرانی بودند و در جریان ماموریت خود در بندر کشور جیبوتی نیز پهلو گرفت.

اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران از آن زمان تا کنون برای تامین نظم و امنیت به آب‌های دور دست ادامه دارد.

هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی شامل ناو لجستیکی لاوان و ناوشکن سبلان نیز در این روز به ماموریت حفظ و نظم و امنیت در آب‌های دوردست اعزام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала