رایزنی حریری با فراکسیون ‌های پارلمانی لبنان برای نخست وزیری

© REUTERS / PIROSCHKA VAN DE WOUWرایزنی حریری با فراکسیون ‌های پارلمانی لبنان برای نخست وزیری
رایزنی حریری با فراکسیون ‌های پارلمانی لبنان برای نخست وزیری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعد حریری اعلام داشت: من برای تشکیل دولت جدید نامزد هستم. من در را به‌روی تنها امید باقی‌مانده برای احیای لبنان نخواهم بست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه الجمهوریه، منابعی اعلام کردند که سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان، بر اساس ابتکار فرانسه نقشه طرحی برای لبنان آماده کرده است که دستاوردهای آن در یک سقف زمانی ۶ ماهه محقق می‌ شود و حریری از همه می ‌خواهد در راستای تحقق این ابتکار گام بردارند و فرصت را غنیمت بشمارند.

پارلمان لبنان - اسپوتنیک ایران
هشدار پارلمان لبنان درباره فشارهای آمریکا

بر این اساس، رایزنی ‌های سعد حریری از ابتدای هفته آینده آغاز می ‌شود و شامل دیدار با نمایندگان همه فراکسیون‌ های پارلمانی است ضمن اینکه این تماس ‌ها توسط شخص حریری و نیز نمایندگان وی انجام خواهد شد.

منابع مطلع در این زمینه گفتند: رایزنی ‌های سعد حریری مخصوصا از فراکسیون جریان المستقبل و نخست‌ وزیران سابق آغاز می ‌شود تا باب تماس با سایر گروه ‌ها نیز باز شود و ارتباط میان گروه‌ هایی که از زمان انتخاب مصطفی ادیب برای نخست ‌وزیری مکلف لبنان با یکدیگر قطع رابطه کرده بودند از سر گرفته شود.

به ‌گفته منابع مذکور سعد حریری صراحتاً نامزدی خود را اعلام نکرد بلکه گفت او با توجه به اینکه نخست‌ وزیر سابق لبنان و نیز رئیس یک جریان بزرگ در کشور است و یکی از مهم ‌ترین فراکسیون ‌های پارلمانی را در اختیار دارد یک نامزد طبیعی برای نخست‌ وزیری آینده محسوب می‌شود.

منابع تأکید کردند که سعد حریری علاوه بر پاسخ در مورد اینکه آیا تعهد جدی نسبت به سازوکارهای اقتصادی و اصلاحات مشخص ‌شده در ابتکار فرانسه وجود دارد یا خیر، با توجه به مواضع قابل اعتراض برخی از طرف ‌ها درباره مذاکرات با صندوق بین ‌المللی پول و بحث خصوصی‌ سازی واکنش ‌ها را بررسی خواهد کرد.

این منابع اشاره کردند که حریری تمایل دارد برای جلوگیری از فروپاشی کشور ریاست دولت را به ‌عهده بگیرد؛ اما تصمیم نهایی وی برای به ‌عهده گرفتن این مسئولیت وابسته به واکنش یک گروه دیگر است و سایر گروه‌ ها و به ‌ویژه حزب ‌الله امتیازاتی می‌ خواهند که البته نه برای خودشان بلکه برای منافع کشور است.

سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان پنجشنبه اعلام کرد برای ریاست دولت جدید که مأموریت آن مهار فروپاشی اقتصادی این کشور خواهد بود، نامزد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала