اعزام جنگجویان خارجی به آذربایجان

© AP Photo پنتاگون
 پنتاگون  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون اعزام صدها شبه‌نظامی از ترکیه به آذربایجان را تأیید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «اسکای نیوز»، وزارت دفاع آمریکا خبر جابجایی شبه‌نظامیان سوریه از ترکیه به آذربایجان در زمینه تشدید درگیری در قره‌باغ را مورد تأیید قرار داد.

سخنگوی رسمی پنتاگون در گفتگو با شبکه تلویزیونی نامبرده گفت که منظور صدها شبه‌نظامی است که به آذربایجان منتقل شده‌اند. بر اساس اطلاعات این منبع آگاه، دهها پرواز بین ترکیه و آذربایجان برای انتقال جنگجویان خارجی انجام شده است.

آمادگی برخی از کشورهای اروپایی برای پذیرش جنگجویان داعش - اسپوتنیک ایران
آمادگی برخی از کشورهای اروپایی برای پذیرش جنگجویان داعش

روز 28 سپتامبر سفیر ارمنستان در روسیه اعلام کرد که هزاران شبه‌نظامی که ترکیه از سوریه منتقل کرده است در قره‌باغ در حال جنگ هستند. دیرتر این اطلاعات توسط  چند فرمانده طرفدار ترکیه ارتش ملی سوریه مورد تأیید قرار گرفت. به گفته یکی از آنها تعدادی از شبه‌نظامیان سوریه برای کسب درآمد  و کمک به خانواده های خود به قره باغ منتقل شده اند. افزون برآن، 70 هزار شبه‌نظامی دیگر در حالت آماده باش قرار دارند که ترکیه برای رساندن حمایت اقتصادی از آنها ابراز آمادگی کرده است.

شایان ذکر است که روز یکشنبه (27 سپتامبر) وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. براساس اطلاعات موجود؛ پی این حملات  تیراندازی غیر نظامیان نیز کشته شده اند.

در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را با زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره ‌باغ با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала