آمادگی برخی از کشورهای اروپایی برای پذیرش جنگجویان داعش

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی برخی از کشورهای اروپایی برای پذیرش جنگجویان داعش
آمادگی برخی از کشورهای اروپایی برای پذیرش جنگجویان داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا از آمادگی برخی کشورهای اتحادیه اروپا برای پذیرش جنگجویان داعش خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت كه برخی از كشورهای اروپایی آماده پذیرش جنگجویان مظنون به همکاری با داعش (گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه) هستند.

ترامپ در توئیتی نوشت: "من به تازگی مطلع شده ام که برخی از کشورهای اروپایی اکنون برای اولین بار مایل هستند که جنگجویان داعشی که از کشورهای خودشان هستند را بپذیرند. این خبر خوب است، اما باید پس از آنکه ما آنها را دستگیر کردیم اتفاق بیافتد. به هر حال پیشرفت بزرگی در حال انجام است!!!!"

​ایالات متحده به دنبال این است که سایر کشورها به طور فعال شهروندان خود را از سوریه، جایی که بیش از دو هزار شبه نظامی در اسارت متحدین ایالات متحده هستند و تا هفتاد هزار عضو خانواده و سایر شهروندان خارجی در اردوگاه‌های آوارگان قرار دارند، بازگردانند.

گزارش های اولیه مبنی بر پرواز شبه نظامیان و خانواده‌های آنها از اردوگاه‌های بازداشت موقت در مناطقی که قبل از آغاز عملیات نظامی ترکیه توسط کردها کنترل می‌شد، است.

اردوغان و مایك پنس، معاون رئیس جمهور آمریكا روز پنجشنبه توافق كردند كه 120 ساعت عملیات ترکیه در سوریه را به منظور عقب نشینی نیروهای دفاعی کردهای سوریه از مرز با ترکیه به حالت تعلیق درآورد. پنس گفت: این توافق نامه به معنای عقب نشینی نیروهای کرد از 30 کیلومتری منطقه امنیتی در مرز ترکیه و سوریه است و ایالات متحده در این روند سهیم خواهد بود. پنس همچنین خاطرنشان كرد كه نيروهاي آمريكايي به اين منطقه بازنخواهند گشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала