ایران ترانزیت تسلیحات از خاک ایران به ارمنستان را رد کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه: ایران به هیچ وجه اجازه نمی دهد از خاک کشور برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که ایران به هیچ وجه اجازه نمی دهد از خاک کشور برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده رسانه ای  در انتساب دروغ ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد ارمنستان،  تاکید کرد:« تردد کامیون و ترانزیت کالاهای متعارف غیرنظامی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، بطور معمول همواره برقرار بوده و کامیون‌های مورد اشاره نیز صرفا در همین چارچوب به فعالیت خود مشغول هستند».

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابجایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی دهد از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

روسیه: آمریکا 300  خودروی ترانزیت اسلحه به سوریه فرستاده است - اسپوتنیک ایران
روسیه: آمریکا 300 خودروی ترانزیت اسلحه به سوریه فرستاده است

روز 27 سپتامبر درگیری بین دو کشور پس از اتهاماتی که طرفین نسبت به یکدیگر مطرح کردند شدت گرفت.

در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را به زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری برسمیت شناخته نشده قره‌باغ  با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در آنجا رخ می داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала