روسیه: آمریکا 300 خودروی ترانزیت اسلحه به سوریه فرستاده است

© Sputnik / Ilya Smaginروسیه: آمریکا 300 خودروی ترانزیت اسلحه به سوریه فرستاده است
روسیه: آمریکا 300  خودروی ترانزیت اسلحه به سوریه فرستاده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از آغاز سال 2020 ایالات متحده آمریکا بیش از 399 خودروی جهت باربری سلاح و مهمات به سوریه منتقل نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مرکز آشتی روسیه در سوریه، ارتش آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی 13 کاروان نظامی از عراق به شمال شرق سوریه فرستاده که شامل بیش از 300 خودروی باربری حامل سلاح بوده است. 

 شایگو: اقدامات آمریکا در سوریه سرقت غیرقانونی نفت است  - اسپوتنیک ایران
شایگو: اقدامات آمریکا در سوریه سرقت غیرقانونی نفت است

اولگ ژوراولیوف، رئیس مرکز آشتی روسیه در کشور سوریه اعلام کرد که این تجهیزات نظامی و سلاح علیه نیروهای نظامی ترکیه و ساکنان غیرنظامی استفاده می‌شوند. این سلاح‌های آمریکایی در جریان درگیری‌ها و تقابل بین گروه‌های مسلح در شرق فرات و علیه نیرو های ارتش ترکیه در شمال سوریه و غیرنظامیان استفاده می‌شوند.

وی اضافه کرد: "حدود 23 هزار سوری که بیشتر آنها افراد پیر و کودک هستند از ابتدای سال 2020 از طریق پاسگاه سلخیه در نزدیکی شهر دیرالزور به مناطق دیگر مهاجرت کرده اند."

مطابق توافقی که در ماه مه ۲۰۱۷ در مذاکرات در شهر آستانه (نور سلطان کنونی) توسط نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه به دست آمد، چهار منطقه حائل در سوریه ایجاد شده است. اما این سرزمین ها بارها مورد هجوم نیروهای شبه نظامی قرار می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала