دبیرکل سازمان ملل متحد: بشریت از بوته آزمایش کرونا سربلند بیرون نیامده است

© AFP 2023 / Kena Betancurدبیرکل سازمان ملل متحد: بشریت از بوته آزمایش کرونا سربلند بیرون نیامده است
دبیرکل سازمان ملل متحد: بشریت از بوته آزمایش کرونا  سربلند بیرون نیامده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشریت از بوته آزمایش کرونا که تعداد قربانیان آن دارد به یک میلیون نفر نزدیک می شود ، سربلند بیرون نیامده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت درباره ویروس کرونا در حاشیه هفته سطح بالا در مجمع عمومی اعلام کرد.

آنتونیو گوترش گفت: "همه گیری به وضوح آزمایشی برای همکاری بین المللی اما  ما در آن موفق نبودیم. این ویروس تا به حال تقریباً یک میلیون نفر را در سراسر جهان کشته ، بیش از 30 میلیون نفر را مبتلا کرده و از کنترل خارج شده است."

کرونا ویروس در لندن - اسپوتنیک ایران
بریتانیا از نظر موارد ابتلا به ویروس کرونا رکورد زد

دبیرکل سازمان ملل گفت: "این نتیجه عدم آمادگی جهانی برای  تعامل ، وحدت و انسجام و همبستگی است."

گوترش خاطرنشان ساخت : "ویروس کرونا  سایه سیاهی  در سراسر جهان ما شده است. اما این آفت همچنین هشداری است که باید ما را وادار به اقدام کند. ما هیچ انتخاب و چاره ای نداریم."

وی در پایان گفت: "یا ما در چارچوب نهادهای جهانی متناسب با هدف خود متحد خواهیم شد  یا درگیری ها و هرج و مرج ما را در هم خواهند شکست ".

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده ،فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала