پیش بینی شیوع گسترده بیماری سل در اروپا

© AP Photo / Raphael Satterرئیس سازمان بهداشت جهانی احتمال نشت کرونا از آزمایشگاه چین را منتفی ندانست
رئیس سازمان بهداشت جهانی احتمال نشت کرونا از آزمایشگاه چین را منتفی ندانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی با نگرانی شاهد افزایش تعداد مبتلایان به سل در اروپا است و همه گیر شدن این بیماری تا پایان سال میلادی را پیش بینی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را ملیتا ووینوویچ،  نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه در  یک کنفرانس مطبوعاتی  اعلام کرده است.

خانم ملیتا ووینوویچ گفت :"ما بسیار می ترسیم که تا پایان سال شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا و شیوع دوباره بیماری سل باشیم که باید از آن جلوگیری شود. این برای ما بسیار مهم است."

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران - اسپوتنیک ایران
نمکی از سازمان جهانی بهداشت درخواست کمک کرد

نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه خاطرنشان کرد کشورهای اروپایی برای جلوگیری از همه گیرشدن سل ، باید نه تنها در سطح سیستم بهداشتی ، بلکه در سطح سیاسی نیز نسبت به این خطر واکنش نشان دهند.

وی افزود  در شش ماه نخست سال 2020 تعداد موارد ابتلا به  سل در اروپا کاهش یافت  اما سیستم تشخیص این بیماری  در رابطه با همه گیری ویروس کرونا به حالت فلج در آمده است.

اگر در حال حاضر در تشخیص سل در 15٪ موارد توفیق حاصل نشود ، دیرتر ممکن است افزایش تعداد بیماران  مبتلا به سل به میزان 30٪ افزایش یابد . خانم ملیتا ووینوویچ  متذکر شد وضعیت نگران کننده است.

در اواسط ماه  ژوئیه  اطلاع حاصل شد که در نیمه اول سال 2020 ،  موارد ابتلا به بیماری سل  در استان مسکو کاهش یافته است. این  دستاورد مثبت در رابطه با نصب تجهیزات جدید در موسسات پزشکی این منطقه روسیه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала