نمکی از سازمان جهانی بهداشت درخواست کمک کرد

© Photo / Tasnimسعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران، در نامه ای به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خواستار پایان دادن به تحریم های ناعادلانه و یکجانبه آمریکا شد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران، در نامه ای به تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده است: زمان فراخوان جهانی فرا رسیده که همه تحریم‌‌ها برداشته شود و سلامت افراد تحت تاثیر به خطر نیفتد و از جنابعالی در خواست دارم اقدامات لازم برای پایان دادن تحریم ‌‌های نامشروع و یکجانبه ایالات متحده که موجب رنج و درد و مرگ مردم ایران و سایر ملت‌‌ها شده و عواقب منفی برای سلامت جهانی و امنیت بهداشت به بار می‌‌آورد، انجام شود.

جزئیات مراحل ساخت واکسن ایرانی کرونا - اسپوتنیک ایران
جزئیات مراحل ساخت واکسن ایرانی کرونا

وی در نامه خود همچنین افزود: طی ۷ ماه گذشته، ما سه دوره غربالگری در سراسر کشور را انجام دادیم که در آخرین دوره که از دو هفته پیش شروع شده، ۲۸ میلیون نفر از افراد با ریسک بالا مورد غربالگری قرار گرفتند. ضمناً، ما از سه ماه پیش بازگشایی مشاغل با مدنظر قرار دادن "فاصله هوشمند"، "ماسک زدن" و اخیراً بازگشایی مدارس را آغاز کرده‌‌ایم. اقدامات بهداشت عمومی، پروتکل ‌‌های درمانی به روز شده، تولید محلی تجهیزات محافظت فردی، ارتقای ظرفیت ‌‌های تشخیصی، کنترل و پیشگیری از عفونت، آگاهی و اطلاع رسانی مخاطرات و مشارکت جامعه، محافظت از خدمات بهداشتی ضروری، ارائه خدمات غیر کوویدی و مهمتر از همه، رویکرد "کل دولت" انجام گرفت که همه این ‌‌ها برای به حداقل رساندن عوارض جانبی این پاندمی اجرا شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала