امضای توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل در کاخ سفید

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisامضای توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل در کاخ سفید
امضای توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل در کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز کاخ سفید میزبان مراسم امضای دو توافق برای عادی سازی روابط میان اسرائیل با امارات و بحرین است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نیویورک تایمز»، امروز 15 ماه سپتامبر (سه شنبه) کاخ سفید میزبان مراسم امضای دو توافق برای عادی سازی روابط میان اسرائیل با امارات و بحرین است.

مراسم امضای توافق برای عادی سازی روابط میان اسرائیل با امارات از یک سو و بحرین از سوی دیگر امروز در کاخ سفید با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و هیات های اماراتی و بحرینی به ریاست عبدالله بن زاید و عبداللطیف بن راشد الزیانی وزرای خارجه دو کشور برگزار می شود.

تهدید همکاری امارات و بحرین با اسرائیل برای ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تهدید همکاری امارات و بحرین با اسرائیل برای ایران

هیات اماراتی همچنین شامل مقامات ارشد این کشور از جمله وزیر اقتصاد، وزیر مشاور در امور مالی، وزیر مشاور در امور همکاری های بین المللی و وزیر صنایع و تکنولوژی های پیشرفته است. در هیات اسرائیلی نیز یوسی کوهن رئیس موساد و مئیر بن شبات مشاور امنیت داخلی اسرائیل حضور دارند.

همچنین در این مراسم مقامات ارشد آمریکا از جمله جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا حضور دارند. این مراسم در باغ جنوبی کاخ سفید یا رز گاردن و یا در داخل سالن کاخ سفید بسته به وضعیت جوی برگزار خواهد شد. زدن ماسک توصیه شده ولی الزامی نیست و از اعضای هیات‌های خارجی شرکت کننده تست کرونا گرفته شده است.

به گفته یک مقام آمریکایی بلندپایه نشست‌های دوجانبه میان مسئولان اسرائیل، امارات و بحرین با آمریکا برگزار خواهد شد و پس از آن مراسم امضای توافق صلح میان اسرائیل با دو کشور بحرین و امارات آغاز می شود.

​ترامپ از قانون گذار حزب دموکرات برای حضور در این مراسم دعوت کرده است. به گفته مقام‌ها قرار است هر سه طرف یک سند واحد به نام «توافق ابراهیم» را امضا کنند و توافق‌های دوجانبه‌ای نیز امضا خواهند شد. جزئیات متن توافق با امارات و بحرین تا بعد از امضای رسمی توافق فاش نخواهد شد. اسرائیل با امارات معاهده صلح و با بحرین اعلامیه صلح امضا خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала