افتتاح نیروگاه دالاهو توسط رئیس جمهور ایران

© AP Photo / Office of the Iranian Presidencyافتتاح نیروگاه دالاهو توسط رئیس جمهور ایران
افتتاح نیروگاه دالاهو توسط رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروگاه ۲۳۱ مگاواتی دالاهو امروز توسط حسن روحانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، از طریق ویدئو کنفرانس یکی از بخش‌های سه‌گانه در نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو که با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۹ میلیون یورو تکمیل گردیده را افتتاح کرد.

ناوشکن دنا امسال به نیروی دریایی ارتش تحویل داده می شود - اسپوتنیک ایران
ناوشکن دنا امسال به نیروی دریایی ارتش تحویل داده می شود

این بخش هم‌اکنون به بهره‌برداری رسید که به‌گفته متخصصان این مجموعه در این لحظه ۲۳۱ مگاوات به شبکه ملی تزریق می‌‌‌کنند این دومین بخش نیروگاه است، فاز اول سال گذشته افتتاح شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو شامل دو واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۳ مگاواتی است که در مجموع ۹۱۳ مگاوات با ظرفیت اسمی به شبکه برق افزوده خواهد شد.

تولید و توسعه تولید برق در غرب کشور، تامین مصرف مورد نیاز منطقه و دیگری صادرات به عراق از محل مازاد تولید از اهداف ساخت این نیروگاه است.

میزان آلودگی گازهای خروجی این مجموعه پایین‌تر از حد مجاز است بر اساس توانایی موجود در این نیروگاه برای اولین بار سر کابل ۴۰۰ کیلوولت را در این نیروگاه به اجرا بگذارند گذاشته شده است.

پست برق نیروگاه قابلیت تنظیم برق به ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت را دارد و با برنامه‌ ریزهای انجام شده واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با ظرفیت ۲۹۳ مگاوات قرار است سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

این نیروگاه پس از نیروگاه سیکل ترکیبی شیرکوه یزد، دومین نیروگاه سیکل ترکیبی احداث‌شده با سرمایه‌گذاری شرکت فراب محسوب می‌شود.

گفتنی است، نیروگاه سیکل دالاهو در کیلومتر ۶۰ جاده کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب در حال احداث است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала