بایدن: آمریکا "پاداش دادن روسیه برای قتل سربازان آمریکایی" را تحمل نخواهد کرد

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن: آمریکا "پاداش دادن روسیه برای قتل سربازان آمریکایی" را تحمل نخواهد کرد
بایدن: آمریکا پاداش دادن روسیه برای قتل سربازان آمریکایی را تحمل نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از طرف حزب دموکرات اعلام کرد "پاداش دادن روسیه برای قتل سربازان آمریکایی" را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بایدن در سخنرانی برنامه ای خود در کنگره دموکرات ها گفت: "من به عنوان رئیس جمهور ، از متحدین و دوستان ما  حمایت کرده و به مخالفان ما بطور روشن  خواهم فهماند که روزهای مغازله با دیکتاتورها به پایان رسیده است. آمریکا در زمان ریاست جمهوری بایدن پاداش دادن روسیه برای قتل سربازان آمریکایی را تحمل نخواهد کرد".

وی افزود: "من همچنین دخالت خارجی را در رأی گیری ـ مقدس ترین اقدام دموکراتیک تحمل نخواهم کرد."

روز 26 ژوئن روزنامه نیویورک تایمز با استناد به ماموران اطلاعاتی معرفی نشده، نوشته بود سازمان اطلاعات آمریکا گویا به این نتیجه رسیده که روسیه به طور پنهانی به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان پرداخت پاداش به خاطر انجام حملات موفقیت‌آمیز علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان را پیشنهاد کرده  و ترامپ در جریان این موضوع قرار دارد اما هیچ مدرکی حاکی از این امر عرضه نشده بود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا: ادعای تبانی بین روسیه و طالبان بی اساس است - اسپوتنیک ایران
جامعه اطلاعاتی آمریکا: ادعای تبانی بین روسیه و طالبان بی اساس است

دیرتر سفارت روسیه در آمریكا خواستار آن شد كه مقامات این كشور به تهدیدها علیه  دیپلمات های روس به دلیل انتشار خبرهای مربوط به اقدامات  روسیه در افغانستان واکنش شایسته دهند. وزارت خارجه روسیه گزارش این رسانه ها را جعلی خواند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا  مقاله منتشره را "سفارشی" خواند.

دمیتری پسکوف،  سخنگوی رئیس جمهور روسیه ضمن اظهار نظر در باره مطلب منتشره در نیویورک تایمز درباره "تبانی" روسیه با طالبان گفت: این ادعاها دروغ است. پسكوف به سوال خبرنگاران دراین مورد كه آیا ترامپ در طول سال جاری میلادی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد این موضوع صحبت  كرده ، پاسخ منفی داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала