جامعه اطلاعاتی آمریکا: ادعای تبانی بین روسیه و طالبان بی اساس است

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Returning to base جامعه اطلاعاتی آمریکا: ادعای تبانی بین روسیه و طالبان بی اساس است
جامعه اطلاعاتی آمریکا: ادعای تبانی بین روسیه و طالبان بی اساس است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای ملی اطلاعات ایالات متحده یادداشتی را تهیه کرده است که در آن گفته می شود هیچگونه مدارک مستقیمی مبنی بر تبانی بین روسیه و جنبش تندرو طالبان (این سازمان در روسیه ممنوع است) در افغانستان وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، منابع آژانس اطلاعاتی آمریكا اول ژوئیه اعلام کردند كه مأمورین اطلاعاتی سندی را در اختیار دولت ترامپ  قرار دادند كه در آن نکاتی که مطلب مندرجه قبلی اولیه این روزنامه در مورد روسیه بر اساس آنها استوار شده بود، بطور خلاصه شرح داده می شود.

این سند همچنین خاطرنشان می کند که آژانس امنیت ملی آمریکا چنان اطلاعاتی را در دست ندارد که نتیجه گیری در مورد "تبانی " سازمان اطلاعات روسیه با طالبان را تأیید کند.

مارک اسپر: پنتاگون هیچگونه اطلاعات درباره کمک مالی روسیه به طالبان در اختیار ندارد - اسپوتنیک ایران
مارک اسپر: پنتاگون هیچگونه اطلاعات درباره کمک مالی روسیه به طالبان در اختیار ندارد

پیشتر در روز 26 ژوئن روزنامه نیویورک تایمز با استناد به ماموران اطلاعاتی معرفی نشده، نوشته بود سازمان اطلاعات آمریکا گویا به این نتیجه رسیده که روسیه به طور پنهانی به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان پرداخت پاداش به خاطر انجام حملات موفقیت‌آمیز علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان را پیشنهاد کرده  و ترامپ در جریان این موضوع قرار دارد اما هیچ مدرکی حاکی از این امر عرضه نشده بود.

دیرتر سفارت روسیه در آمریكا خواستار آن شد كه مقامات این كشور به تهدیدها علیه  دیپلمات های روس به دلیل انتشار خبرهای مربوط به اقدامات  روسیه در افغانستان واکنش شایسته دهند. وزارت خارجه روسیه گزارش این رسانه ها را جعلی خواند. ترامپ مقاله منتشره را "سفارشی" خواند.

دمیتری پسکوف،  سخنگوی رئیس جمهور روسیه ضمن اظهار نظر در باره مطلب منتشره در نیویورک تایمز درباره "تبانی" روسیه با طالبان گفت: این ادعاها دروغ است. پسكوف به سوال خبرنگاران دراین مورد كه آیا ترامپ در طول سال جاری میلادی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد این موضوع صحبت  كرده ، پاسخ منفی داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала