آمریکا: احیای تحریم‌های سازمان ملل اهرم فشاری برای بازگشت ایران به میز مذاکرات است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا: بازگشت تحریم‌های سازمان ملل اهرم فشاری برای بازگشت ایران به میز مذاکرات است
آمریکا: بازگشت تحریم‌های سازمان ملل اهرم فشاری برای بازگشت ایران به میز مذاکرات است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران اعلام داشت که بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل فشار بیشتری به ایران برای بازگشت به میز مذاکرات وارد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک، نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران، روز جمعه به خبرنگاران اعلام داشت که احیای تحریم‌های سازمان ملل فشار بیشتری به ایران برای بازگشت به میز مذاکرات وارد می‌کند.

هوک در طی یک جلسه تلفنی اظهار کرد: به طور گسترده تر، بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل فشار بیشتری را بر ایران وارد می‌کند تا مانند یک کشور عادی رفتار کند و به میز مذاکره بازگردد.

تردید پومپئو در امکان حصول توافق با ایران درباره لغو تحریم ها طی 30 روز  - اسپوتنیک ایران
تردید پومپئو در امکان حصول توافق با ایران درباره لغو تحریم ها طی 30 روز

به گفته وی، در صورت احیای تحریم‌ها، تحریم تسلیحاتی، ممنوعیت غنی سازی هسته‌ای، محدودیت در توسعه فناوری‌های موشکی، مسدود کردن دارایی‌ها و محدودیت برای سفر افراد درگیر در برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران و تحریم‌ بانکها که تامین کننده مالی این برنامه‌ها هستند، تجدید می‌شوند.

گفتنی است که مایك پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا روز پنجشنبه با رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار و شکایت کشورش مبنی بر عدم اجرای توافق هسته‌ای (برجام) از سوی ایران را به ریاست شورای امنیت تحویل داد. آمریکا سال 2018 در اقدامی یکجانبه از برجام خارج شد. دیگر اعضای باقی مانده در این توافق (روسیه، فرانسه، انگلیس، آلمان و چین) معتقدند آمریکا حق فعال کردن مکانیسم ماشه را ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала