افشای میزان تسلیحات هسته ای در کره شمالی

© REUTERS / KCNAافشای میزان تسلیحات هسته ای در کره شمالی
افشای میزان تسلیحات هسته ای در کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی حدود 60 بمب اتمی و تا 5000 تن سلاح شیمیایی در زرادخانه خود ذخیره کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه دیلی میل با استناد به گزارش ارتش آمریكا اعلام کرده است.

در این گزارش گفته می شود: "ارزیابی تسلیحات هسته ای كره شمالی وجود 20 تا 60 بمب اتمی و توانایی این کشور برای تولید شش بمب اتمی  جدید در هر سال را نشان می دهد".

کارشناسان آمریکایی در عین حال احتمال می دهند که کره شمالی تا پایان سال 2020 تعداد بمب های هسته ای خود را به 100 عدد برساند.

Новость о запуске северокорейских противокорабельных ракет на вокзале в Сеуле  - اسپوتنیک ایران
آزمایش موشک ضد کشتی در کره شمالی

احتمالاً پیونگ یانگ برای جلوگیری از تهدید به تغییر رژیم حکومتی در کره شمالی از سوی سایر کشورها به چنین ذخایر تسلیحات هسته ای احتیاج دارد. خاطرنشان می شود که در این حالت ممکن است اکره شمالی از سلاح های شیمیایی نیز استفاده کند.

كیم جونگ اون، رهبر كره شمالی اول ژانویه امسال  اعلام كرد كه این كشور تا زمانی که سیاست خصمانه آمریكا در قبال پیونگ یانگ حفظ شود به ساخت سلاح های استراتژیك ادامه خواهد داد.

ایالات متحده و کره شمالی مذاکرات مربوط به غیر هسته ای کردن شبه جزیره کره را در سال 2018 آغاز کردند. در ان زمان  نخستین دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا و كیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور برگزار شد.

در این دیدار طرفین توافق کردند که کره شمالی در ازای دریافت  تضمین های امنیتی و لغو تحریم ها از واشنگتن ، از تسلیحات هسته ای دست بردارد. پس از آن ، رهبران آمریکا و کره شمالی دو بار دیگر نیز دیدار کردند  اما در مذاکرات خود به موفقیت چشمگیری نرسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала