آغاز آموزش فضانوردان برای پرواز سریع به ایستگاه فضایی در روسیه

© Sputnik / Stringerآغاز آموزش فضانوردان برای پرواز سریع به ایستگاه فضایی در روسیه
آغاز آموزش فضانوردان برای پرواز سریع به ایستگاه فضایی در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه آموزش فضانوردان برای دستیابی به رکوردی جدید در پرواز سریع به ایستگاه فضایی بین المللی را آغاز می کند

به گزارش اسپوتنیک، فضاپیمای مورد نظر باید برای اولین بار ظرف سه ساعت به ایستگاه فضایی بین المللی برسد.

روس کاسموس از قطعنامه ای علیه رقابت تسلیحاتی در فضا دفاع کرد - اسپوتنیک ایران
روس کاسموس از قطعنامه ای علیه رقابت تسلیحاتی در فضا دفاع کرد

متخصصان موشکی و فضایی شرکت انرژی (Energia Rocket) و شرکت فضایی، آماده سازی خدمه برای دستیابی به رکورد در پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی را با استفاده از یک مدار فوق العاده کوتاه، آغاز کرده اند؛ این پرواز برای اولین بار صورت خواهد گرفت و سفینه فضای می بایست فقط در مدت زمان سه ساعت به ایستگاه فضایی برسد.

دمیتری روگوزین مدیرکل روس کاسموس (هوافضای روسیه)، به شرکت فضایی و موشکی "انرژی" دستور داد که اولین خدمه را برای پرواز سریع به مدار ایستگاه فضایی بین المللی زمانی که این فضاپیما فقط دو مدار را قبل از اتصال به ایستگاه انجام می دهد، آماده کنند. این شرکت از پیش آموزش فضانوردان را آغاز کرده است.

روس کاسموس اطلاعات مربوط به آغاز آموزش خدمه را تأیید كرد. این شرکت دولتی در صفحه توییتری خود نوشت: ما تأیید می کنیم که چنین دستوری توسط مدیر کل روس کاسموس داده شده است.

تا به امروز، سریعترین نقشه برای پرواز فضانوردان به ایستگاه، یک مدار چهار مداره است که خود این ماموریت حدود شش ساعت طول می کشد.

این طرح دو مداره قبلاً توسط روس کاسموس در فضاپیماهای باری سری "پراگرس" مورد آزمایش قرار گرفته بود. به طور خاص، در ۲۳ ژوئیه موشک سایوز 2.1a فضاپیمای پراگرس MS-15 را از سکوی سی و یکم فضایی بین المللی بایکانور وارد مدار کرد، که با رکورد ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه ای به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد؛ زودتر از این با چنین سرعتی به ایستگاه فضایی بین المللی هیچ کسی پرواز نکرده است.

شرح فیلم اختصاص داده شده به پرتاب این فضاپیما، که توسط دمیتری روگوزین مدیرکل هوافضای روسیه در صفحه یوتیوب منتشر شد.

پیش از این روگوزین گزارش داده بود که فضاپیمای سایوز MS-17 که قرار است در ماه اکتبر با سه خدمه به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شود، می تواند طبق یک طرح دو مداره انجام شود.

طرح کلاسیک پرواز به ایستگاه های مداری دو روزه است. مهمترین مزیت نقشه های کوتاه پرواز که توسط روسیه ایجاد شده این است که خدمه کشتی باید در ایستگاه فضایی با نیروی جاذبه صفر آداپته شوند و نه در فضای تنگ فضاپیما، جایی که، جدا از همه چیز به حد کافی سرد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала