روس کاسموس از قطعنامه ای علیه رقابت تسلیحاتی در فضا دفاع کرد

© Photo / Roskosmos / Ivan Vagnerروس کاسموس از قطعنامه ای علیه رقابت تسلیحاتی در فضا دفاع کرد
روس کاسموس از قطعنامه ای علیه رقابت تسلیحاتی در فضا دفاع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روس کاسموس به دنبال تصویب قطعنامه ای در زمینه جلوگیری از مسابقه تسلیحات در فضا است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ساولیف معاون مدیر کل شرکت دولتی روس کاسموس، با اظهار نظر در مورد برنامه های ایالات متحده برای نظامی سازی فضا گفت: روس کاسموس به دنبال تصویب قطعنامه ای در زمینه جلوگیری از مسابقه تسلیحات در فضا است.

تست موشک جدید نیروی دریایی ایران در شمال اقیانوس هند - اسپوتنیک ایران
تست موشک جدید نیروی دریایی ایران در شمال اقیانوس هند

پیش از این، پنتاگون تدوین "استراتژی دفاعی در فضا" را تکمیل کرده بود، که در پاسخ به "تهدید مهم" از سوی روسیه و چین تهیه شده بود.

سخنان ساولیف در بیانیه ای در وب سایت شرکت دولتی نقل شده است: برای تصویب قطعنامه در مورد جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا، ما به طور مداوم از همه سیستم عاملهای مذاکره کننده ممکن و مقرون به صرفه حمایت می کنیم.

وی افزود: ما نسبت به اظهارات مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد اسلحه هایی را در فضا علیه ایالات متحده مستقر کند، احتیاط می کنیم.

پیش از این، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده گفته بود، كه ایالات متحده به طور عامدانه از طرف متحدین حمایت می شود، ناتو در تلاش است تا فضا را به حوزه ای از عملیات نظامی و درگیری های احتمالی بین كشورهای ما تبدیل كند.

این دیپلمات خاطرنشان کرد: روسیه برای جلوگیری از این کار هر کاری که ممکن است انجام می دهد.

به گفته وی، مسکو به طور جدی نگران برنامه های آمریكا است و دائماً در محل های مختلف از جمله در كنفرانس خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می كند تا قطعنامه ای را برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا از كشور ارائه دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала