گروه تروریستی «تندر» از شکل گیری، فعالیت ها تا بازداشت سرکرده شان

© Depositphotos.com / Cunaplusسلول زندان
سلول زندان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انجمن پادشاهی ایران یا تندر، عنوانی است که هنگام ورود به پایگاه اطلاع رسانی این گروه تروریستی دیده می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اعتماد گروه تندر در طول فعالیتش، بیش از آنکه به مخالفت با جمهوری اسلامی بپردازد، موجبات شهید و زخمی شدن ایرانیانی را فراهم کرده که مدعی است خواهان آزادی آنان است.

تندر علاوه بر شبکه رادیویی و تلویزیونی که از طریق ماهواره برای بخش‌هایی از آسیا پخش می‌شود، پایگاه اطلاع‌رسانی و صفحات مجازی تقریبا فعالی دارد که در تمامی آنها «چگونگی مبارزه» با نظام جمهوری اسلامی را آموزش می دهد. این گروه که توسط «فتح‌الله منوچهری» با نام مستعار «فرود فولادوند» تاسیس شد، در طول تاریخ فعالیت خود مسوولیت انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز در سال ۸۷ و همچنین انفجار در حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء شیراز در سال ۹۸ را برعهده گرفت.

جالب آنکه اختلافات میان این گروه با سایر گروه‌های سلطنت‌طلب فعال خارج مرزهای کشور، آنقدر متعدد و جدی بوده که «تندر» سوم مردادماه طی بیانیه‌ای به تندی از سایر گروه‌های سلطنت‌طلب انتقاد کرده و در آن نه‌تنها «فرشگرد» و «انجمن ایرانیان امریکایی» و «حزب مشروطه ایران» و «ققنوس» را «عوامل جمهوری اسلامی» معرفی کرد، بلکه به تندی از «حمایت و نامه» آنان به «جو بایدن»، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده امریکا انتقاد کرده و هدف این افراد از این اقدام مقابله با دونالد ترامپ را حفظ «تجارت هروئین» خواند. 

 سرنوشت نامعلوم فولادوند، موسس تندر نیز سال‌هاست به یکی از معماهای موجود در جمع مخالفان جمهوری اسلامی تبدیل شده است؛ به‌طوری‌ که برخی رسانه‌ها نظیر ایران اینترنشنال و سایرین ادعایی «ربودن فولادوند توسط جمهوری اسلامی» را عامل بی‌خبری چندین ساله از او معرفی می‌کنند. این در حالیست که دختر فولادوند پیش‌تر و در اظهاراتی گفته بود که او در «اسراییل» به سر می‌برد. جالب آنکه پایگاه اطلاع‌رسانی این گروه تروریستی هیچ‌کدام از این دو سناریو را قبول نداشته و آنان را ساخته و پرداخته ذهن آنچه این پایگاه «عوامل جمهوری اسلامی داخل و خارج ایران» دانسته و در بخشی از گزارش خود درباره «فولادوند»، از «ورود مخفیانه او به ایران» برای «آغاز مرحله دوم «تندر» که آغاز برنامه‌های براندازی عملی رژیم است»، می گوید.

واکنش وزارت خارجه ایران به دستگیری سرکرده گروهک تندر  - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت خارجه ایران به دستگیری سرکرده گروهک تندر

سرنوشت فولادوند «بازداشت توسط نیروهای امنیتی ایران»، «حضور در اسراییل» یا «ورود مخفیانه به ایران» باشد در نفس ماجرا برای جمشید شارمهد تفاوتی ایجاد نمی‌کند. او با خداحافظی اجباری یا خودخواسته فولادوند با «تندر» عملا به عنوان رییس، سرکرده یا به‌زعم حامیان این گروه تروریستی به عنوان «فرمانده» معرفی شده و به ایفای نقش می‌پردازد. «شارمهد» که اواخر دوران جنگ تحمیلی به آلمان مهاجرت می‌کند، تا همین چندی پیش و بر اساس اطلاعات منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی این گروه برانداز، به همراه همسر و ۲ فرزندش در لس‌آنجلس زندگی می‌کرد ولی حالا در بازداشت وزارت اطلاعات است و هیچ بعید نیست در آینده‌ای نه چندان اعترافاتش همچون نیروهایی از این دست، از صداوسیما پخش شود.

شارمهد مدت‌هاست که به عنوان نفر اصلی انجمن پادشاهی ایران فعالیت می‌کند، به‌زعم خود توانسته جایگاه این گروه تروریستی را میان سایر گروه‌های سلطنت‌طلب ارتقا داده و چنانکه در پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش آمده، «به دشمن درجه یک جمهوری اسلامی» تبدیل شود.

آنچه تا اینجای کار مشخص است، تداوم سیاست اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی است و باید برای اظهارنظر قطعی منتظر اعلام اخبار تکمیلی ماند ولی به نظر می‌رسد باتوجه به سبک تنظیم خبر اعلام بازداشت «شارمهد»، او نیز اسیر عملیاتی شده باشد که «روح‌الله زم» شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала