گزارش و تحلیل

واکنش وزارت خارجه ایران به دستگیری سرکرده گروهک تندر

© Sputnik / Shiva Abshenasواکنش وزارت خارجه ایران به دستگیری سرکرده گروهک تندر
واکنش وزارت خارجه ایران به دستگیری سرکرده گروهک تندر  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران، ایالات متحده را مسئول اقدامات گروهک تروریستی تندر دانست.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: سرکرده گروهک تروریستی “تندر” توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد.

همچنین ذکر شد:

 اشراف سربازان گمنام امام زمان (عج) بر یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا، منجر به دستگیری سرکرده این گروهک تروریستی شد.

بر اساس این اطلاعیه جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی” تندر” که از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌ کرد در طی عملیاتی پیچیده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده.

در این راستا آقای سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از اقدام مقتدرانه سربازان گمنام امام زمان ( عج ) در دستگیری سرکرده یک گروهک تروریستی و خرابکار بیان کرد:

موسوی: به اندازه کافی از کره‌ جنوبی وعده شنیده‌ایم - اسپوتنیک ایران
موسوی: به اندازه کافی از کره‌ جنوبی وعده شنیده‌ایم

رژیم ایالات متحده ی آمریکا در حالی خود را در کنار مردم شریف ایران معرفی می کند که تروریست های شناسنامه دار و کسانی که مسئولیت چندین عملیات تروریستی داخل خاک جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گرفته و دست شان به خون مردم و شهروندان بی گناه ایرانی آلوده است را در خاک خود جای داده و از آنها در ابعاد و اشکال مختلف حمایت و پشتیبانی می کند.

آقای سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران ضمن اعتراض شدید به دولت آمریکا تاکید کرد:

این رژیم باید پاسخگوی حمایت از این گروهک تروریستی و دیگر گروهک ها و جانیانی که از داخل ایالات متحده آمریکا هدایت عملیات خرابکارانه، مسلحانه و تروریستی علیه مردم ایران را بر عهده دارند و خون شهروندان ایرانی را بر زمین می ریزند، باشد.

لازم به ذکر است شارمهد در سال ۱۳۸۷، عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را طراحی و هدایت کرد که در آن ۱۴ نفر شهید و ۲۱۵ نفر از عزاداران مراسم محرم زخمی شدند.

همچنین گفته شده گروهک تروریستی “تندر” در سال‌ های اخیر نیز قصد اجرای چندین عملیات بزرگ را از جمله منفجر کردن سد سیوند شیراز، انفجار بمب‌ های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران و منفجر کردن حرم حضرت امام خمینی (ره) هنگام برگزاری مراسم عمومی داشته که این عملیات های تروریستی توسط مأموران وزارت اطلاعات ناکام ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала