واکنش آمریکا به دستگیری رئیس گروه تندر

© Cindy Saine/ Public Domain / Ortagusمورگان اورتگس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
مورگان اورتگس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا به دستگیری جمشید شارمهد مسئول گروه تندر که در خارج از ایران علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد، واکنش نشان داد و از ایران خواست تا به قوانین و معیارهای بین المللی احترام بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روسیا الیوم، روز گذشته ایران اعلام کرد که جمشید شارمهد سردسته "گروه تندر" را دستگیر کرده است. این گروه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی در خارج از کشور تلاش و فعالیت می‌کرد.

سلول زندان - اسپوتنیک ایران
گروه تروریستی «تندر» از شکل گیری، فعالیت ها تا بازداشت سرکرده شان

یکشنبه 2 اوت 2020، مورگان اورتگس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: از ایران می خواهیم به قوانین و معیارهای بین‌المللی احترام بگذارد.

مورگان اورتگس افزود: ایران تجربه زیادی در بازداشت ایرانی‌ها و خارجی‌ها بنا به اتهامات اشتباه دارد. ایران را به شفافیت‌های بیشتر و احترام به قوانین بین‌المللی تشویق می‌کنیم.

بر اساس اعلام دولت ایران، در طی "یک عملیات پیچیده" موفق به دستگیری این فرد شده است، وزارت خارجه آمریکا این اقدام را خلاف قوانین بین‌المللی دانست و به آن واکنش نشان داد.

ایران مدعی است، که این فرد در چندین عملیات انفجار و خرابکاری در ایران نقش داشته است و تنها مدرکی که در این رابطه ارائه کرده اعترافاتی است که از این شخص دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала