آزمایشات پروازی جدیدترین بالگرد تهاجمی در روسیه آغاز شد

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایشات پروازی جدیدترین بالگرد تهاجمی در روسیه آغاز شد
آزمایشات پروازی جدیدترین بالگرد تهاجمی در روسیه آغاز شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آندری بوگینسکی ، مدیر کل شرکت "بالگردهای روسیه" (بخشی از شرکت دولتی روستک) اعلام کرد آزمایشات پروازی "میل ـ 8 آ.ام ش ـ و ان" (Mi-8AMTSh-VN) ، جدیدترین بالگرد روسی آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وی تصریح کرد: "اکنون کار پر تحرک برای ساخت این بالگرد جریان دارد تا تولید انبوه آن در پاییز شروع شود ."

به نوبه خود ، آناتولی سردیوکوف ، مدیر صنعتی شرکت "بالگردهای روسیه" گفت که ظاهر فنی Mi-8AMTSh-VN با در نظر گرفتن تجربه استفاده جنگی از این بالگردها در درگیری های نظامی  فعلی شکل گرفته است.از جمله  ، موتورهای دارای قدرت زیاد ، سیستم حامل جدید ، تسلیحات بیشتر و گسترده تر، افزایش ایمنی  و سایر ویژگی های این بالگرد مدرنیزه شده  ، قابلیت های جنگی آنرا افزایش داده و اجازه می دهد تا از آن برای عملیات ویژه در سخت ترین و پیجیده ترین شرایط استفاده شود.

بالگرد می-26 روسیه - اسپوتنیک ایران
بالگرد روسی، بهترین بالگرد جهان

سردیوکوف گفت: "اولین مرحله آزمایشات قرار است در ماه نوامبر به پایان برسد. در آینده دو فروند بالگرد دیگر از این نوع نیز به پروازهای آزمایشی خواهند پرداخت ."

پیش از این ، لئونید بلیخ،  مدیر عامل کارخانه بالگرد سازی اولان اوده (U-UAZ ، بخشی از شرکت بالگردهای روسیه) گفته بود که تحویل بالگردهای جدید Mi-8AMTSh-VN به وزارت دفاع روسیه از سال 2020 آغاز شود. قبل از آن ، بوگینسکی اعلام کرده بود که وزارت دفاع روسیه اولین بالگردها از این نوع را در سالهای 2020-2021 دریافت خواهد کرد.

مشخصات فنی

بالگرد Mi-8AMTSh-VN مجهز به تسلیحات به روز شده است . ویژگی اصلی آن  نصب دو قبضه مسلسل با کالیبر 12.7 میلی متردر آن  با  استفاده از سیستم تعلیق ویژه است. علاوه بر این ، بالگرد جدید به دستگاه های جدید پرواز و هدایت مجهز شده است . برای افزایش قابلیت زنده ماندن بالگرد در جنگ ، از اصل تلفیق "کابین شیشه ای خلبان " و ابزارهای مطمئن آنالوگ استفاده  می شود.

بالگرد جدید مجهز به دستگاه خودکارهدایت دیجیتال بوده و راندمان استفاده از آن در شب افزایش یافته است. همچنین سیستم الکترونیکی نوری تثبیت شده با ژیرو ، نورافکن جستجو با اشعه  مادون قرمز و تجهیزات روشنایی دو باندی در آن وجود دارد. همچنین این بالگرد برای استفاده از عینک مخصوص دید در شب در آن دمساز شده است.

Mi-8AMTSh-VN مجهز به مجموعه دفاعی LSZ-8VN است که به طور خودکار پرتاب موشک ها را به سوی این بالگرد تشخیص داده، سامانه های نشانه گیری موشک های مهاجم  را مختل کرده و اهداف حرارتی کاذب را از خود به بیرون می اندازد. کابین خلبان و اجزای اصلی بالگرد توسط زره های جدید آلیاژ تیتانیوم محافظت می شود. برای محافظت از پرسنل ، کف محفظه بار و همچنین بدنه بالگرد با زره  سبک وزن قابل حمل "کلور" ((Kevlar تا سطح پنجره ها پوشانده شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала