گسترش همکاری های ایران و افغانستان

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / گسترش همکاری های ایران و افغانستان
گسترش همکاری های ایران و افغانستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دیدار معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با سرپرست وزارت خارجه افغانستان، طرفین در مورد نقشه راه و تعیین جدول زمانی برای نهایی سازی سند جامع همکاریها توافق کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که در راس هیاتی بلند پایه با هدف پیگیری توافقات انجام شده در جریان سفر اخیر اتمر به تهران و به ویژه نهایی سازی متن سند جامع همکاریهای راهبردی دو کشور به افغانستان سفر کرده است، شامگاه روز چهارشنبه با حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات طرفین مسائل روابط دوجانبه، روند صلح در افغانستان و مسائل و مشکلات منطقه ای و بین المللی، از جمله مشکلات ایجاد شده در اثر بیماری کرونا و همچنین همکاریهای اقتصادی دو و چند جانبه از جمله همکاریها در مورد چابهار و مسیرهای ترانزیتی آسیای میانه را مورد بررسی قرار دادند.

وزرای خارجه ایران و افغانستان بیانه مشترک صادر کردند - اسپوتنیک ایران
وزرای خارجه ایران و افغانستان بیانه مشترک صادر کردند

در این دیدار همچنین طرفین در مورد نقشه راه و تعیین جدول زمانی برای نهایی سازی سند جامع همکاریها نیز توافق کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در این دیدار بار دیگر با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت دولت افغانستان، ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای بین الافغانی با مشارکت همه گروههای سیاسی آن کشور هر چه زودتر آغاز شود.

عراقچی حفظ دستآوردهای مردم افغانستان بعد از چهاردهه جنگ، بویژه قانون اساسی و ساختارهای مردم سالارانه ایجاد شده در آن کشور را در جریان گفتگوهای صلح واجد اهمیت دانسته و با توجه به نگرانیها و منافع مشترک با افغانستان و نقش تسهیل کنندگی کشورهای همسایه در این رابطه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به دولت افغانستان جهت پیشبرد روند صلح را مورد تاکید قرار داد.

عراقچی در جریان این سفر با سایر مقامات ارشد جمهوری اسلامی افغانستان نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала