واکنش کرملین به پیشنهاد سناتور آمریکا برای تحریم پوتین

© Fotolia / yulenochekkواکنش کرملین به پیشنهاد سناتور آمریکا برای تحریم پوتین
واکنش کرملین به پیشنهاد سناتور آمریکا برای تحریم پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی رئیس جمهور روسیه به پیشنهاد سناتور آمریکایی در تحریم ولادیمیر پوتین واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، دیمیتری پسکوف در مورد پیشنهاد سناتور آمریکایی برای اعمال تحریم علیه ولادیمیر پوتین و مقامات روسیه به دلیل توطئه به همراه طالبان اظهار نظر کرد.

سخنگوی کرملین با اظهارنظر در این مورد گفت: " اکنون بسیاری از مسائل دشوار در واشنگتن اتفاق می افتد."

اظهار نظر مشاور ترامپ درباره مقاله توطئه روسیه با طالبان - اسپوتنیک ایران
اظهار نظر مشاور ترامپ درباره مقاله توطئه روسیه با طالبان

پیش از این، سناتور دموکرات باب منندز بودجه دفاعی ایالات متحده را برای اعمال اقدامات محدودکننده علیه پوتین اصلاح کرد. این مسئله در ارتباط با مقالاتی در نیویورک تایمز بود که در آن با استناد به منابعی اداعا شده بود که سازمان‌های اطلاعات نظامی روسیه به طالبان برای حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش می دهد. روزنامه نگاران برای این ادعاها هیچ مدرکی ارائه نکردند.

علاوه بر این، اندکی بعد واشنگتن پست یادداشت دیگری را در همین موضوع نوشت که بیان می‌داشت چندین سرباز آمریکایی در پی توطئه مسکو و طالبان در افغانستان کشته شدند.

پس از انتشار این مطالب، سفارت روسیه در واشنگتن گزارش داد که به دلیل این مقاله فریبکارانه در شبکه های اجتماعی تماس‌هایی برای "تسویه حساب با روسها" وجود داشته است. دیپلمات‌ها اطلاعات مربوط به تهدیدات را به سازمان های اجرای قانون ایالات متحده و وزارت امور خارجه انتقال دادند. وزارت امور خارجه همچنین مقاله نیویورک تایمز را جعلی خواند.

نظر مشابهی در کاخ سفید نیز ابراز شد. دونالد ترامپ مقاله را "سفارشی" خواند. او معتقد است که داستان توطئه روسیه و طالبان اختراع شده است تا شخصاً به او و حزب جمهوری خواه آسیب برساند. علاوه بر این، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ گفته است كه سازمانهای اطلاعاتی آمریكا نمی توانند این ادعاها را تأیید كنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала