اظهار نظر مشاور ترامپ درباره مقاله توطئه روسیه با طالبان

© AP Photo / Aijaz Rahiاظهار نظر مشاور ترامپ درباره مقاله توطئه روسیه با طالبان
اظهار نظر مشاور ترامپ درباره مقاله توطئه روسیه با طالبان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور دونالد ترامپ در مورد مقاله نیویورک تایمز: افشای زودرس داده‌های طبقه بندی شده می تواند در روشن شدن واقعیت اخلال ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریكا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: " تصمیم عدم اطلاع رسانی به رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ درباره "تبانی فدراسیون روسیه با طالبان" توسط یك مقام ارشد سازمان سیا و به دلیل عدم وجود مدارک تایید شده گرفته شده است."

این مشاور  ترامپ گفت: " فردی که در مراحل اولیه تصمیم به ارائه گزارش (درباره اطلاعات دریافتی) به رئیس جمهور نگرفته است، یک مقام ارشد سیا است. وی این تصمیم را گرفت زیرا او به اطلاعات دریافتی اعتماد ندارد."

ترامپ، اطلاعات درباره توطئه روسیه با طالبان را جعلی خواند - اسپوتنیک ایران
ترامپ، اطلاعات درباره توطئه روسیه با طالبان را جعلی خواند

وی خاطرنشان کرد: روزانه "هزاران گزارش اطلاعاتی" می رسد. برایان گفت:" او این تصمیم را گرفت، و فکر می کنم این درست بود. "

وی ابراز تاسف کرد که افشای زودرس داده های طبقه بندی شده می تواند در روشن شدن واقعی وضعیت اخلال ایجاد کند. مشاور رئیس جمهور آمریكا گفت: "كسی كه این داده ها را فاش كرده باید شرمنده آن باشد."

اوبراین گفت که رئیس جمهور، ترامپ از آنچه اتفاق افتاده بلافاصله پس از انتشار مقاله نیویورک تایمز مطلع شد.

یادآور می‌شود که روزنامه نیویورک تایمز با استناد به مقامات اطلاعاتی ایالات متحده بدون ذکر نام آنها، مقاله ای را منتشر کرده بود که ادعا می کرد که سازمان اطلاعات نظامی روسیه به طالبان برای حملات به سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش می دهد و رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ از این موضوع مطلع شده است. در این مقاله هیچ مدرکی ارائه نشده است. سپس، در مقاله دیگری این نشریه با استناد به سه منبع گزارش داد كه مقامات آمریكا اطلاعات الکترونیکی مربوط به نقل و انتقالات مالی را از یك حساب بانكی كه گفته می شود توسط اطلاعات نظامی روسیه به یك حساب مرتبط با طالبان کنترل می شود، رهگیری می كنند. این امر به گفته نیویورک تایمز یکی از شواهد برای پاداش روسیه به ستیزه جویان در افغانستان برای قتل سربازان ارتش آمریکا بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала